صنعت نفت ایران، بهترین گزینه برای سرمایه گذاری شرکتهای بین المللی است

صنعت نفت ایران به دلیل قیمت تمام شده مناسب تولید نفت از یک سو و امنیت و آرامش حاکم بر کشور از سوی دیگر، بهترین گزینه برای فعالیت و سرمایه گذاری شرکتهای بین المللی است.

رئیس پژوهشکده ازدیاد برداشت شرکت ملی نفت ایران و عضو اصلی هیئت مدیره این شرکت در گفتگو با خبرنگار شانا، با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر، بیشتر کشورهای منطقه ناآرام هستند و در این شرائط، ثبات و آرامش ایران، عاملی موثر در جذب سرمایه گذاری به شمار می رود.

محمدعلی عمادی نیاز اصلی صنعت نفت را تلاش برای ازدیاد برداشت با استفاده از روشهای روز دنیا دانست و گفت: امروز بحث اکتشافات جدید در دنیا مطرح نیست و صنایع نفت و گاز جهان بیشتر در پی برداشت بیشتر از میدانهای موجود با بهره مندی از روشهای افزایش ضریب بازیافت هستند.

رئیس پژوهشکده ازدیاد برداشت شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: برای تحقق این هدف، نیازمند انتقال فناوریهای روز دنیا هستیم و باید سازمانها، قراردادها و روابط قانونی در سطحی که امکان انتقال فناوریها را فراهم کند، ایجاد شود.

انتقال فناوری، جزء لاینفک قراردادهای IPC

عمادی با بیان این که با بهره مندی از روشهای EOR و IOR در میدانهایی که پیشتر توسعه یافته اند، ازدیاد برداشت از مخازن موجود محقق می شود، یادآور شد:   انتقال فناوری، جزو لاینفک نسل جدید قراردادهای نفتی است و این موضوع را در قراردادهای IPC با جدیت پیگیری می کنیم.

وی که ریاست یکی از پنلهای کنگره راهبردی نفت و نیرو را برعهده داشت، در خصوص مباحث مطرح شده در پنل به خبرنگار شانا گفت: بحث محوری در این پنل، فناوریهای پیشتاز در حوزه کسب و کار و بخصوص در زنجیره بالادست صنعت نفت بود و لزوم به کارگیری فناوریهای نوین در حوزه هایی مانند حفاری، تولید، بهینه سازی، آبهای عمیق، شیل و ... مورد بررسی قرار گرفت.

عمادی با اشاره به سخترانی مدیرعامل شرکت اُ ام وی و یکی از مدیران ارشد شرکت توتال در این پنل عنوان کرد: به اشتراک گذاشتن تجربیات شرکتهای فعال بین المللی در حوزه صنعت نفت با شرکتهای ایرانی از مهمترین دستاوردهای برگزاری اینگونه نشستهاست. 

کد خبر 248762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =