افزایش تولید برق از گاز و ذخیره سوخت جایگزین در نیروگاه‌ها

وزیر نیرو گفت: در زمینه گاز طبیعی با فعالیتهایی که وزارت نفت طی دو سال اخیر داشته، ظرفیت تولید برق به‌صورت مطلوبی افزایش‌ یافته است که بر این اساس امکان تأمین گاز نیروگاه‌ها ارتقا می‌یابد.

به گزارش شانا، حمید چیت چیان امروز ( سه‌شنبه 28 مهرماه) در حاشیه کنگره نفت و نیرو در محل هتل المپیک تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به همکاریها میان وزارتخانه‌های نفت و نیرو، گفت: هم‌اینک وضع ذخیره سوخت مایع کشور در نیروگاه‌ها نسبت به سال قبل بهتر و بیشتر است و امیدواریم این همکاریها کماکان ادامه داشته باشد.

وزیر نیرو افزود: در زمینه گاز طبیعی نیز با فعالیتهایی که وزارت نفت طی دو سال اخیر داشته، ظرفیت تولید برق به‌صورت مطلوبی افزایش‌یافته که براین اساس امکان تأمین گاز نیروگاه‌ها ارتقا می‌یابد.

وی گفت: هرچند در فصول سرد، گاز بیشتری در منازل مسکونی استفاده می‌شود و این موضوع، تحویل گاز طبیعی را در نیروگاه‌ها تااندازه‌ای کاهش خواهد داد، اما با ذخیره‌سازی سوخت مایع، جبران می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: در این زمینه حدود 180 میلیون مترمکعب معادل سوخت مایع از وزارت نفت تحویل گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به مهمترین برنامه‌های وزارت نیرو برای جذب سرمایه‌گذاران در تولید برق و سرمایه‌گذاری در نیروگاه‌های جدید و انرژیهای نو، گفت: وزارت نیرو برنامه‌ریزی کاملی برای این موضوع انجام داده و در این خصوص برای کسانی که برای تولید نیروگاه‌های بزرگ، کوچک حرارتی، تجدیدشونده و پاک وارد عرصه شوند، برنامه‌ریزی‌شده است.

چیت چیان از برنامه‌ریزی برای خرید تضمینی برق نیروگاه‌های بزرگ تا پنج سال خبر داد و گفت: هر میزان بازدهی نیروگاه بالاتر باشد، وزارت نیرو و شبکه برق برای برق خریداری‌شده مبلغ بالاتری می‌پردازند که به‌طور عمده  شامل نیروگاه‌های سیکل ترکیبی خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در خصوص بدهی این وزارتخانه به تولیدکنندگان برق خصوصی، برای تهاتر مطالبات این شرکتها در مقابل بدهی‌هایی که آن‌ها بابت مالیات و یا به شرکت خصوصی‌سازی دارند، مجوز داریم و طی مکاتبه‌ای با مسئولان وزارت اقتصاد، بزودی با اجابت مسئولان این وزارتخانه انجام این مهم امکانپذیر خواهد شد.

کد خبر 248767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =