ایران در رتبه نخست پرداخت یارانه انرژی دنیا قرار دارد

مشاور وزیر نفت و رئیس هیئت مدیره شرکت بهینه سازی مصرف سوخت اظهار کرد: ایران هم اکنون جایگاه نخست را در زمینه پرداخت یارانه انرژی در دنیا دارد.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدمهدی رحمتی، بعدازظهر امروز (سه شنبه 28 مهرماه) در نخستین کنگره نفت و نیرو با اشاره به روند افزایشی شدت مصرف انرژی در دهه های اخیر در کشور گفت: هم اکنون شدت مصرف انرژی برای تولید کالا در ایران 7 تا 8 برابر متوسط جهانی است.

وی افزود: با وجود آن که ایران از لحاظ نفت و گاز در جایگاه نخست دنیا است اما در زمینه مصرف انرژی در جایگاه یازدهم قرار دارد.

رئیس هیئت مدیره شرکت بهینه سازی مصرف سوخت بر ضرورت برنامه ریزی، سیاست گذاری و سرمایه گذاری در پروژه های انرژیهای نو تأکید و تصریح کرد: براساس مطالعات صورت گرفته، بازگشت سرمایه پروژه های انرژی نو در همه بخشها بویژه بخش ساختمان بسیار سریع است.

رحمتی با انتقاد از روشها و مکانیزمهای قیمتی کنونی انرژی در کشور یادآور شد: هم اکنون به دلیل نبود چارچوب مشخص و سیاست قیمتی، مصرف انرژی رو به افزایش است.

وی برقی کردن چاههای آب کشاورزی، افزایش خطوط ریلی کشور، نوسازی 65 هزار کامیون در ناوگان حمل و نقل کشور، جایگزینی 17 هزار اتوبوس شهری فرسوده دیزلی با اتوبوسهای گازسوز و ارتقای کارایی موتورخانه 600 هزار واحد اداری، تجاری و مسکونی کشور را از جمله پروژه های بزرگ کشور در زمینه بهینه سازی مصرف سوخت و انرژی اعلام کرد.

کد خبر 248774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =