تولید 6 ماهه گاز پارس جنوبی به مرز 46 میلیارد مترمکعب رسید

شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در 6 ماه امسال بیش از 45 میلیارد و 823 میلیون مترمکعب گاز تولید کرده و با اجرای تعمیرات اساسی، آمادگی لازم را برای تامین سوخت زمستان دارد.

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان این که در مدت مشابه پارسال 38 میلیارد و 663 میلیون مترمکعب گاز در این شرکت تولید شده است، به خبرنگار شانا گفت: به صورت میانگین روزانه 280 میلیون مترمکعب گاز در این شرکت تولید می شود.

مسعود حسنی افزود: این شرکت در شش ماه امسال بیش از 54 درصد از گاز کشور را تامین کرده است.

حسنی افزود: مجموع تولید محصولات شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی سالانه حدود 56 میلیارد دلار ارزش افزوده برای کشور به همراه دارد، اعلام کرد: ارزش افزوده محصولهای تولید شده در شش ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از سه میلیارد دلار افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه به حجم ارسال گاز به مشعل اشاره کرد و یادآور شد: در شش ماه پارسال، 420 میلیون استاندارد مترمکعب گاز به مشعل ارسال شده که این مقدار در مدت مشابه امسال با کاهش 45 درصدی به 220 میلیون استاندارد مترمکعب رسیده است.

به گفته وی، علاوه بر گاز، روزانه به صورت میانگین ٤٠٠ هزار بشکه میعانات گازی، هشت هزار تن گاز مایع، یکهزار تن گوگرد و پنج هزار و ٢٠٠ تن اتان در این مجتمع تولید می شود.

کد خبر 248786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =