تدوین استاندارد فلرینگ ضروری است

معاون محیط زیست مدیرکل اچ اس یی وزارت نفت با اشاره به نبود قانون و استاندارد فلر در کشور اظهار کرد: استاندارد فلرینگ باید تدوین شود.

محمدتقی جعفرزاده با بیان این که منشا قوانین محیط زیستی در قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست است به خبرنگار شانا گفت: اکثر استانداردهای محیط زیستی کشور منطبق با استانداردهای جهانی هستند و در قوانین حفاظت محیط زیست کمبودی وجود ندارد اما به اجرای آنها باید توجه بیشتری شود.

وی به نبود قانون و استاندارد در بخش فلر اشاره و اظهار کرد: میزان مجاز فلرینگ در کشور مشخص نشده و خروجی فلر نیز که محصولات ناشی از احتراق در فضای باز هستند قابل اندازه گیری نبوده و فاقد هرگونه استانداردی است.

به گفته معاون محیط زیست مدیرکل اچ اس یی وزارت نفت، در دنیا استانداردهایی برای اطمینان از به سوزی فلر وجود دارد که در ایران عملیاتی نشده و این موضوع یک خلا در کشور است.

جعفرزاده با اشاره به این که نظارت بر اجرای قوانین محیط زیست در شرکتهای اصلی و زیرمجموعه برعهده نیروهای ستادی آنهاست که به صورت دوره ای انجام می شود، تصریح کرد: اداره کل اچ اس یی وزارت نفت به کمک شرکتهای اصلی، تابعه و فرعی خود نسبت به پایش مداوم منابع نشر اقدام و سپس برنامه های اصلاحی خود برای کاهش انتشار آلاینده ها را تدوین و اجرا می کند.

وی در پایان تاکید کرد: شرکتها باید بودجه های خود را در درجه نخست، برای کاهش انتشار آلودگی تا مقادیر استاندارد هزینه کنند.

کد خبر 248797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =