گاز تحویلی به نیروگاهها افزایش می‌یابد

امسال و همزمان با بهره برداری از فازهای جدید پارس جنوبی تامین پایدار گاز نیرو گاهها در فصل زمستان تداوم خواهد یافت.

معاون امور برق و انرژی وزارت نیرو در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: همکاری و تعامل بسیار خوبی میان وزارتخانه های نفت و  نیرو برای تامین سوخت مورد نیاز نیرو گاهها وجود دارد و خوشبختانه وضع گازرسانی به نیروگاههای کشور مطلوب است و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

هوشنگ فلاحتیان، افزود: وضع گازرسانی به نیروگاههای کشور در شرائط خوبی قرار دارد اما به دلیل منع استفاده از سوخت مایع از سوی سازمان محیط زیست و مراجع قضایی امکان استفاده از این سوخت وجود ندارد و  با توجه به این که در  فصل زمستان که شبکه گاز کشور تامین نیاز بخش خانگی را در اولویت  قرار می دهد نیازمند همکاری برای تامین کامل سوخت نیرو گاهها هستیم.

وی با اشاره به استفاده از گازوییل و نفت کوره در نیروگاهها گفت: استفاده از سوخت گاز در نیروگاهها هم از نظر قیمت و هم از لحاظ زیست محیطی به نفع ماست اما با سرد شدن هوا میزان گاز دریافتی به طور طبیعی کاهش پیدا می‌کند بنابراین با توجه به شرائط  در برخی روز ها از گازوییل و مازوت در نیروگاهها استفاده می‌شود و امید است که امسال با توجه به پیش بینی سازمان مدیریت بحران کشور درباره  افزایش سرما بتوانیم برق را در سراسر کشور برای هموطنان تامین کنیم.

فلاحتیان با بیان این که همیشه برای تامین سوخت نیروگاهها  میان وزارتخانه های نفت و نیرو تعامل وجود دارد گفت: قبل از ورود به زمستان برنامه‌ریزیهای لازم صورت می گیرد و پیش بینی می‌شود چه مقدار گاز، گازوییل و یا نفت کوره برای نیروگاهها تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه پیک مصرف را در فصل تابستان بدون مشکل خاصی پشت سر گذاشتیم؛ ضمن این‌که هم‌اکنون تولید برق در کشور با همکاری همه متولیان امر به خوبی در حال انجام است.

به گزارش شانا،حمید چیت‌چیان وزیر نیرو پیشتر اظهار کرده بود: در زمستان  امسال شاهد پدیده النینو در جهان خواهیم بود. بسیاری از کارشناسان اعتقاد بر این دارند که با این پدیده شاهد بارندگی شدید و سرما در ایران باشیم، اما قطعی نیست و وظیفه ما این است که برای هر شرائطی خودمان را آماده کنیم.

وی تاکید کرد: در سال 86 شاهد زمستان سختی بودیم، به طوری که به شرکتهای تولید برق و آب منطقه‌ای هشدار دادیم که در این شرائط آماده باشند، بنابراین وزارت نیرو این آمادگی را دارد که در صورت تکرار همین روند در زمستان امسال ارائه خدمات کند و کمبود سوخت در این زمینه نداریم.

وزیر نیرو ادامه داد: برای تامین سوخت نیروگاهها هماهنگی مناسبی صورت گرفته به طوری که ذخیره سوخت مایع بیش از سال گذشته در همین زمان است و امیدواریم همکاریها ادامه یابد. به طوری که ظرفیت تولید برق کشور به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته، بنابراین امکان تامین گاز برای نیروگاهها بیشتر است.

وی افزود: در فصل زمستان گاز بیشتری در نیروگاهها استفاده می‌شود و تحویل گاز به نیروگاهها کاهش پیدا خواهد کرد که از طریق سوخت مایع ذخیره شده جبران می‌شود.






کد خبر 248812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =