قراردادهای جدید نفتی هفتم و هشتم آذرماه معرفی می شوند

رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی از برگزاری کنفرانس معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی (IPC) در روزهای هفتم و هشتم آذرماه در تهران خبر داد.

سید مهدی حسینی در گفتگو با خبرنگار شانا با تائید زمانی نهایی برگزاری معرفی قراردادهای جدید نفتی در روزهای هفتم و هشتم آذرماه در تهران گفت: این کنفرانس طبق برنامه قرار است با حضور گسترده شرکتهای خارجی و داخلی، دانشگاهیان و نخبگان اقتصادی در سالن اجلاس سران برگزار شود.

وی افزود: در این کنفرانس افزون بر ارائه گزارش فعالیتهای صنعت نفت و معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی، جزئیات قرارداد IPC برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی تشریح می شود.

حسینی با بیان این که همچنین اولویتهای وزارت نفت برای سرمایه گذاری در این کنفرانس دو روزه معرفی می شود، تصریح کرد: در این کنفرانس قرار است نمایشگاه جانبی با حضور شرکتهای ایرانی نیز برپا شود.

وی درباره  نگرانی شرکتهای داخلی برای حضور در پروژه های نفتی در کنار شرکتهای خارجی نیز اظهار کرد: بخش خصوصی نباید نگران باشد و برعکس باید از این فرصت برای شناساندن خود به مجامع بین المللی بهره ببرد.

حسینی با تاکید بر این که در قراردادهای جدید نفتی حضور شرکتهای داخلی در کنار شرکتهای خارجی با دقت پیش بینی شده است، افزود: در این قرارداد شرکتهای داخلی در کنار شرکتهای خارجی و در یک چارچوب ساختاری منظم رشد خواهند کرد تا شرکتهای داخلی بتوانند ظرف چند سال آینده به صورت مستقل در مجامع بین المللی حضور یابند.

به گفته رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی، همچنین تلاش می شود تا در قراردادهای جدید نفتی، توانایی شرکتهای داخلی برای تبدیل شدن به صادر کننده فناوریهای نفتی افزایش یابد.

کد خبر 248856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =