حمایت وزارت نیرو از سرمایه گذاری در انرژیهای نو

وزارت نیرو از سرمایه گذاران ایرانی و خارجی علاقمند برای توسعه انرژیهای نو حمایت کرده و آماده هرگونه همکاری است.

معاون امور برق و انرژی وزارت نیرو در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: ایران به دلیل شرائط خاص جغرافیایی کشور مناسب برای تولید برق از انرژیهای نو و تجدیدپذیر به شمار می رود و ظرفیتهای فراوانی در این بخش برای سرمایه گذاری وجود دارد.

هوشنگ فلاحتیان، افزود: وزارت نیرو و سازمان انرژیهای نو ایران با هدف حفظ محیط زیست و نیز افزایش ظرفیت تولید برق کشور آماده هرگونه همکاری و تعامل با سرمایه گذاران ایرانی و خارجی هستند و در این مسیر، مشوقهای بسیار خوبی نیز پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: استفاده از انرژی خورشید در بسیاری از استانهای کشور در حال گسترش است و می توان از این انرژی پاک در کنار دیگر انرژیهای نو مانند باد، زمین گرمایی و زیست توده برای افزایش ظرفیت تولید برق کشور بهره مند شد.

فلاحتیان با تاکید بر لزوم حمایت از توسعه انرژیهای نو در سبد انرژی کشور گفت: با توجه به فراگیری استفاده از نفت و گاز در کشور، برنامه‌ریزیهای گسترده‌ای برای استفاده از انرژیهای نو در سبد  انرژی کشور انجام‌ شده است و در صورت سرمایه‌گذاری می‌توان در یک بازه کوتاه زمانی از آنها بهره برد.

وی توسعه انرژیهای تجدیدپذیر را راهبرد وزارت نیرو دانست و گفت: بخشی از انرژی مصرفی خود را می‌توانیم از انرژیهای تجدیدپذیر تامین کنیم و ضریب امنیت انرژی را بیش از گذشته افزایش دهیم. گامهای خوبی تاکنون در این زمینه برداشته ایم اما نیازمند حرکتی جدید و عزمی ملی برای افزایش استفاده از انرژیهای نو و تجدیدپذیر هستیم.

کد خبر 248896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =