دوره آموزشی استراتژی ارزیابی مواجهات شغلی با عوامل زیان آور محیط کار برگزار شد

معاون بهداشت اداره کل اچ اس یی وزارت نفت با اشاره به برگزاری دوره آموزشی استراتژی ارزیابی مواجهات شغلی با عوامل زیان آور محیط کار در شرکت ملی نفت و شرکت ملی گاز گفت: این دوره های آموزشی به منظور بهره گیری از شاخصهای بهداشت صنعتی انجمن بین المللی OGP برگزار شد.

سعیده عندلیب، معاون بهداشت اداره کل اچ اس یی وزارت نفت با اشاره به بررسیهای انجام شده در نیمه نخست امسال درباره انتخاب یک الگوی واحد و مناسب با رویکرد پیشگیرانه به خبرنگار شانا گفت: در نهایت مقرر شد از شاخصهای بهداشت صنعتی انجمن بین المللی OGP (انجمن تولیدکنندگان نفت و گاز) به منظور شناسایی، ارزیابی و کنترل ریسکهای بهداشتی و پایش عوامل زیان آور محیط کار استفاده شود.

وی با اشاره به این که زیرساختهای لازم برای اجرای شاخصهای بهداشت صنعتی OGP در تمام شرکتهای زیرمجموعه صنعت نفت از چند ماه گذشته فراهم شده است، افزود: در گام نخست، وضع موجود در زمینه عنصر اول شاخصهای عملکردی OGP یعنی ارزیابی ریسکهای بهداشتی و برنامه ریزی در صنعت نفت مورد بررسی یکپارچه قرار گرفت.

عندلیب اظهار کرد: نتایج حاصل از ارزیابی ریسکهای انجام شده در سطح شرکتهای فرعی صنعت نفت از سوی اداره کل اچ اس یی و چهار شرکت اصلی نشان داد که در سه بخش شناسایی، ارزیابی و کنترل ریسکهای بهداشتی در برخی از شرکتهای زیرمجموعه نیازمند تقویت و بهبود روشهای اجرایی، همچنین تبعیت از یک الگوی واحد در این زمینه وجود دارد.

به گفته وی، برای تقویت سه بخش شناسایی، ارزیابی و کنترل ریسکهای بهداشتی در شرکتهای زیرمجموعه صنعت نفت الگو و استراتژی واحدی تهیه و در کمیته تخصصی بهداشت حرفه ای طرح و تصویب شد.

معاون بهداشت اچ اس یی وزارت نفت با اشاره به این که اجرای الگوی تصویب شده نیاز به یکپارچگی و وحدت رویه در کل صنعت دارد، تصریح کرد: دوره های آموزشی یک و دو روزه با موضوعات «الگوی صحیح شناسایی خطر و ارزیابی ریسک»، «آموزش روش اجرایی شاخصهای ارزیابی عملکرد واحد بهداشت حرفه ای» و «استراتژی ارزیابی مواجهات شغلی با عوامل زیان آور محیط کار» طراحی شد که بسته به نیاز شرکتها هر یک از دوره های فوق برای گروههای هدف در شرکتهای اصلی اجرا خواهد شد.

عندلیب یادآور شد: نخستین دوره آموزشی با عنوان «ارائه استراتژی ارزیابی مواجهات شغلی با عوامل زیان آور محیط کار» در اداره کل اچ اس یی طراحی و با همکاری شرکت ملی نفت و شرکت ملی گاز برای حدود 100 نفر از مسئولان بهداشت صنعتی شرکتهای زیرمجموعه برگزار شد.

وی به ارائه روش شناسایی و ارزیابی مخاطرات و استراتژیهای آن مطابق الگوی بین المللی (AIHA) در این دوره آموزشی اشاره و اظهار کرد: همچنین در این دوره، با توجه به اهمیت آگاهی از شاخصهای موجود در مدیریت بهداشت حرفه ای، شاخصهای مدیرتی پیشگیرانه بهداشت حرفه ای از دیدگاه OGP مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت و رویه اجرایی آن در صنعت نفت بیان و بر اجرای شناسایی و ارزیابی مخاطرات بهداشت حرفه ای منطبق بر استراتژی علمی بهداشت حرفه ای و ارائه شاخصهای مدیریت بهداشت حرفه ای در پایان امسال تأکید شد.

کد خبر 248936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =