مشارکت بیشتر بانکها در طرحهای توسعه صنعت پتروشیمی

مدیر طرحهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: مشارکت بیشتر بانکها در طرحهای توسعه ای صنعت پتروشیمی افزون بر سودآور بودن، ظرفیت تولید محصولات متنوع پتروشیمی را افزایش می دهد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران مرضیه شاهدایی اظهار کرد: در آستانه لغو تحریمهای اعمال شده علیه کشورمان و اعلام آمادگی شرکتهای صاحب نام بین المللی برای حضور دوباره درصنعت پتروشیمی ایران ، همکاری بانکهای داخلی می تواند زمینه توسعه و رشد متوازن این صنعت را هموار کند.

مدیر طرحهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: افزون بر سرمایه گذاریهای داخلی، با اجرایی شدن توافق هسته ای ایران و کشورهای 1+5 می توان شاهد تحولی مطلوب درساخت و تکمیل طرحهای جاری و آینده صنعت پتروشیمی ایران بود وسرمایه گذاران خارجی می توانند با همکاری بخش خصوصی در طرحهای پتروشیمی کشورمان به فعالیتی مطمئن و پایدار بپردازند.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری در صنعت ارزش آفــــرین پتروشیـمی به عنـوان یک صنعت رو به رشد و سودآور می تواند زمینه رابرای تحقق جهش دوباره این صنعت فراهم کند و شرکت ملی صنایع پتروشیمی آماده همکاری و تعامل با سرمایه گذاران ایرانی و خارجی است.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که بانکهای ایرانی همـواره مشارکت خوبی را در طرحهای توسعه ای پتروشیمی داشته اند گفت:  در این دوران جدید انتظار داریم تامین مالی طرحهای پتروشیمی شتاب بگیرد و بانکها به تعهدات خود عمل کنند و سرمایه گذاریهای مصوب خود را محقق کنند.

مدیر طرحهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: بیشترین مشکل طرحهای در دست اجرای پتروشیمی، تامین مالی است، اما مشکلات دیگری از جمله آورده سرمایه‌گذاران، تامین خوراک ، تامین دانش فنی، تامین تجهیزات و اقلام و گرفتن خدمات از شرکتهای معتبر خارجی از جمله مشکلات این طرحها به شمار می رود که امید است با کنار رفتن تحریمها روند رو به رشد توسعه صنعت پتروشیمی ایران شتاب بیشتری گرفته و سهم این صنعت در صادرات غیرنفتی نیز افزایش یابد.

کد خبر 248949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =