صنعت نفت به 185 میلیارد دلار سرمایه گذاری در برنامه ششم نیازمند است

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت از نیاز صنعت نفت به 185 میلیارد دلار سرمایه گذاری در طول برنامه ششم خبر داد و گفت: در دوران تحریم کیفیت صنایع و خدمات مهندسی نفت و گاز در داخل کشور افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار شانا، امیرحسین زمانی نیا در نخستین روز سمینار چشم انداز پروژه های فراساحل ایران که امروز (سه شنبه، 5 آبانماه) در هلند آغاز بکار کرد به نتایج برجام و توافقهای اخیر گروه 1+ 5 اشاره کرد و گفت: روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورهای جهان در پساتحریم گسترش می یابد.

وی در این سمینار به تشریح فضای سیاسی ایران از منظر جذابیت آن برای سرمایه گذاران خارجی پرداخت و تصریح کرد: ثبات محیط داخلی، سیاستهای خارجی موثر و سازنده در حوزه تعاملات بین المللی و تمایل فراوان ایران به استفاده از اصول و مقررات حقوق بین الملل در حل مناقشات بین المللی از جمله شرایط مناسب سرمایه گذاران خارجی برای حضور در ایران است.

زمانی نیا در این سمینار شفافیت، وجود محیط اقتصادی قابل پیش بینی، پاسخگو بودن مسئولان و تعهد به فراهم آوردن تضمینهای لازم دولتی برای سرمایه گذاران خارجی را از دیگر ویژگیهای مهم محیط کسب و کار در ایران عنوان کردند.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت با اشاره به جذابیت صنعت نفت ایران برای سرمایه گذاری گفت: در برنامه پنجساله توسعه ششم قرار است 185 میلیارد دلار برای افزایش ظرفیت تولید نفت خام و میعانات گازی، بهینه سازی مصرف سوخت و افزایش بهره وری انرژی سرمایه گذاری شود.

وی حجم بالای ذخایر دست نخورده نفت و گاز ایران، حجم بالای ذخایر اثبات شده نفت و تولید نسبتا کم آن در مقایسه با حجم ذخایر قابل برداشت در طی سالهای طولانی در رقابت با سایر بازیگران، کیفیت بالای عملیات فنی و مهندسی در صنعت نفت و گاز ایران، بهره مندی از نیروی کار متخصص و نسبتا ارزان، هزینه های پایین استخراج نفت در ایران در مقایسه با سایر کشورهای تولیدکننده را از مزیتهای صنعت نفت ایران عنوان کرد.

زمانی نیا در این سمینار از جمله دستاوردهای مثبت صنعت نفت در دوران تحریمها را ارتقا کیفیت صنایع و خدمات مهندسی نفت و گاز در داخل و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی عنوان کرد.

به گزارش شانا، سمینار دو روزه چشم انداز پروژه های دریایی ایران از امروز (سه شنبه، 5 آبانماه) با حضور مدیران ارشد نفتی و نمایندگان شرکتهای خارجی و با سخنان علیرضا جهانگیری، سفیر ایران در هلند آغاز شد.

 

کد خبر 249058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =