جنوب، آماده اجرای عملیات افزایش تولید نفت است

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از آمادگی شرکت متبوعش برای افزایش تولید نفت خام بعد از لغو تحریمها خبر داد و گفت: وضع خطوط لوله و سایر تاسیسات نفتی برای تحقق این هدف مطلوب است.

بیژن عالیپور در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان این که وضع خطوط لوله نفت در مناطق نفتخیز جنوب مطلوب است، درباره ضرورت بازسازی و نوسازی تاسیسات مستهلک این مناطق اظهار کرد: یکی از برنامه های مهم بعد از لغو تحریمها بازسازی تاسیسات مناطق نفتخیز جنوب است که سالهاست از عمر آنها می گذرد و به تکنولوژی جدید نیاز دارد.

وی با بیان این که در صورت به وجود آمدن هر گونه مشکلی در خطوط لوله تعمیر آن به سرعت انجام و مشکلی در تحقق برنامه افزایش تولید ایجاد نخواهد شد، تصریح کرد: شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب آماده افزایش تولید نفت به میزانی که کشور به آن نیاز داشته باشد، است.

عالیپور از تعمیر چاهها، خطوط لوله و ماشین آلات دوار در این منطقه خبر داد و درباره سفر اخیر وزیر نفت به این منطقه نیز گفت: وزیر نفت از آمادگی این شرکت برای افزایش تولید نفت ابراز رضایت کرد.

به گزارش شانا، وزیر نفت چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته (6 و 7 آبانماه) در سفر به استان خوزستان به صورت رسمی سه پروژه نمکزدایی را افتتاح و همچنین از میدانهای غرب کارون بازدید کرد. زنگنه پس از این دیدار به شانا گفت: نتایج رکورد گیری که در مناطق نفتخیز جنوب، فلات قاره، اروندان و مرکزی انجام شده خوشبختانه بیش از انتظار و بالاتر از رقمهای قبلی است؛ در نتیجه، همانگونه که گفته شد بلافاصله بعد از لغو تحریمها 500 هزار بشکه به تولید نفت ایران افزوده خواهد شد.

 

کد خبر 249353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =