گازرسانی به 103 روستای استان قزوین به روش سی ان جی

پروژه گازرسانی به 103 روستای استان قزوین به روش سی ان جی در آینده نزدیک آغاز می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به عملیاتی شدن طرح گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار در سراسر کشور با استفاده از منابع مالی بند "ق" اظهار کرد: براساس دستورعملهای ابلاغی از سوی وزارت نفت، گازرسانی به روستاهایی که هزینه گازرسانی برای هر خانواده مصرف کننده در آن 60 میلیون ریال پیش بینی شود از طریق خطوط لوله انجام می گیرد.

فتحعلی نجفی افزود: گازرسانی به دیگر روستاها که هزینه های یادشده برای هر خانوار بیش از 60 میلیون ریال پیش بینی شود با روشهای مختلف از جمله سی ان جی یا ال ان جی انجام می شود.

وی یادآور شد: در همین راستا با توجه به بررسیهای کارشناسی انجام شده در شرکت گاز استان، 103 روستا در مناطق مختلف قابلیت گازرسانی از طریق سی ان جی را داراست که برنامه ریزیهای اولیه با هدف گازرسانی به آنها در حال انجام است.

به گفته نجفی، هم اکنون شرکت گاز استان قزوین به منظور شناسایی سرمایه گذاران واجد شرائط که صلاحیت و توانایی اجرای گازرسانی به روش سی ان جی را داشته باشند از طریق روزنامه های کثیر الانتشار فراخوان داده است و سرمایه گذاران واجد شرائط برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر و آشنایی با مفاد توافقنامه انجام این روش می توانند به سایت این شرکت مراجعه کنند.

وی در تشریح بکارگیری روش سی ان جی برای گازرسانی به روستاها گفت: در این روش، ایستگاههایی با عنوان ایستگاه مادر ساخته می شوند که با استفاده از ماشینهای حمل گاز، گاز طبیعی از این تاسیسات به ایستگاههای فرعی که در روستاها ساخته خواهند شد منتقل و از ایستگاه فرعی با استفاده از شبکه خطوط لوله به خانه های مشترکان روستایی منتقل می شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان قزوین یادآور شد: هم اکنون 74 درصد خانوارهای روستایی استان از نعمت گاز برخوردارند و با اجرای طرحهای گازرسانی از منابع مالی بند "ق"، امیدواریم تا پایان سال 96 تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان به شبکه سراسری گاز متصل شوند.


کد خبر 249448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =