تعمیرات اساسی واحدهای تقطیر و گاز مایع پالایشگاه نفت بندرعباس آغاز شد

تعمیرات اساسی واحدهای تقطیر در شرائط جو و خلاء شماره 2 گاز مایع و تصفیه آبهای ترش شرکت پالایش نفت بندرعباس، پس از چهار سال کارکرد مداوم آغاز شد.

به گزارش شانا، مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس با بیان این که برای انجام تعمیرات اساسی واحدهای یاد شده 28 روز زمان پیش بینی شده است، تصریح کرد: در این دوره زمانی دستگاهها، تجهیزات، ظروف، برجها و خطوط لوله این واحدها  بررسی و تعمیرات اساسی می شوند.

به گفته هاشم نامور، کوره ها، مبدلهای حرارتی، پمپها و کمپرسورهای این واحدها، بیشترین حجم کار تعمیرات اساسی را به خود اختصاص می دهند.

وی با بیان این که برای تعمیرات اساسی واحدهای تقطیر و گاز مایع پالایشگاه نفت با ستاد شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران هماهنگی شده است، تصریح کرد: باتوجه به ذخیره سازی نفت خام و فرآورده های تولیدی، هیچ مشکلی در زمینه تامین فرآورده های نفتی مورد نیاز کشور ایجاد نمی شود.

به گفته نامور در فرآیند تعمیرات اساسی پالایشگاه نفت بندرعباس از توان و تخصص 2500 نفر که 1300 نفر آنها نیروهای پالایشگاه بندرعباس هستند، بهره گرفته شده است.

نامور تعمیرات اساسی واحدهای پالایشی را از جمله فعالیتهای حساس برشمرد و گفت: این عملیات با هدف تضمین استمرار تولید فرآورده های نفتی و آماده سازی واحدهای عملیاتی پالایشگاه برای یک دوره چهارساله انجام می شود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس، برنامه ریزی، کنترل، نظارت و رعایت استانداردها و مقررات اچ اس ئی( بهداشت،ایمنی و محیط زیست) به منظور سلامت نیروی انسانی و صیانت از تأسیسات، تجهیزات و اموال را از موارد مهم در انجام تعمیرات اساسی خواند.

وی اظهار کرد: انتظار می رود تعمیرات اساسی برنامه ریزی شده در پالایشگاه نفت بندر عباس، با بهره گیری حداکثری از زمان و انجام کار بدون وقفه نیروهای عملیاتی، با توجه به رعایت اصول و مقررات، در شرائطی ایمن انجام و پایان پذیرد.

شرکت پالایش نفت بندرعباس 18 درصد فرآورده های نفتی کشور را تولید می کند؛ بنزین، گاز مایع، نفت گاز، نفت سفید، همچنین سوخت جت، نفتای سنگین صادراتی، نفت کوره و گوگرد، فرآورده ها و محصولات تولیدی پالایشگاه نفت بندر عباس هستند.

کد خبر 249778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =