معاینات دوره ای در صنعت نفت عامل مناسبی برای پیشگیری از بیماری خاموش است

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت گفت: با وجود الزامات معاینات دوره ای در صنعت نفت، نظارت کامل به منظور پیشگیری و کاهش بیماری دیابت در صنعت انجام می شود.

به گزارش شانا، حبیب الله سمیع به مناسبت روز جهانی دیابت اظهار کرد: دیابت، نوعی بیماری مزمن است که در نتیجه اختلال در سوخت و ساز بدن ایجاد شده و در نتیجه این بیماری، میزان قند خون افزایش می یابد؛ دیابت می تواند در نتیجه میزان بسیار پایین انسولین و یا مقاومت به انسولین ایجاد شود.

وی درباره میزان گستردگی این بیماری در میان کارکنان صنعت نفت افزود: خوشبختانه به دلیل الزامات معاینات دوره ای در صنعت نفت میزان پیشگیری و کاهش این بیماری در میان کارکنان بالاست و سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در این زمینه حساسیتهای بالایی داشته و تلاش می کند تا با دقت نظر و نظارت کامل زمینه را برای کاهش این بیماری فراهم کند.

سمیع با اشاره به این که دیابت به سه دسته اصلی تقسیم می شود، اظهار کرد: دیابت تیپ 1 یا دیابت وابسته به انسولین که بیشتر در بین کودکان، نوجوانان و جوانان دیده می شود.، دیابت تیپ 2 یا دیابت که بیشترین افراد مبتلا به دیابت شامل بالغان و بزرگسالان هستند و چاقی علت اصلی بروز این نوع از دیابت است، دیابت بارداری نیز نوع دیگری از این بیماری است که در میان زنان باردار وجود دارد.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با تاکید بر عوارض شدید بیماری دیابت تصریح کرد: این بیماری، نه تنها خطر مردن را 2 برابر می کند بلکه احتمال دارد شما را به بسیاری از ناخوشیها از جمله کوری چشم، نارسایی کلیوی و قطع عضو مبتلا کند.

سمیع با اشاره به این که این بیماری در بسیاری از افراد شناسایی نشده و بیمار از مشکل خود اطلاعی ندارد، یادآور شد: این بیماری به اصطلاح بیماری خاموش نام دارد و سالهای بسیاری فرد از بیماری خود اطلاعی ندارد؛ در کشور ما بیش از 50 درصد بیماران از بیماری خود اطلاع ندارند که برای شناخت آن باید معاینات دوره ای و آزمایشهای منظم انجام شود تا بتوان بموقع بیماری را کنترل کرد.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با تاکید بر این که میانگین شیوع این بیماری در ایران از آمارهای جهانی بالاتر است، گفت: اصلاح الگوی تغذیه و روش صحیح زندگی می تواند در زمینه کاهش این بیماری تاثیرگذار باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، دیابت یکی از علل اصلی مرگ و میر در جهان است. پیش بینی می شود تا سال 2025 حدود 300 میلیون نفر به این بیماری مبتلا شوند. در حال حاضر در ایران بیش از 5 میلیون نفر به دیابت مبتلا هستند.

کد خبر 249975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =