همکاری پتروشیمی با بزرگان جهان برای دستیابی به بازارهای از دست رفته

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی گفت: هم اکنون در کشورهایی مثل اسپانیا و کشورهای سی آی اس و ... در حال مذاکره برای بازگشایی دفتر فروش هستیم و قصد داریم با همکاری بازیگران اصلی در این کشورها همکاری بازرگانی داشته باشیم تا بازارهای از دست رفته را با استفاده از قدرت آنها بازگردانیم.

مهدی شریفی نیک نفس در گفتگو با خبرنگار شانا، با اشاره به رکورد صادرات 19 میلیون تنی شرکت بازرگانی پتروشیمی در طول سالهای گذشته گفت: هم اکنون در کشورهایی مثل اسپانیا، کشورهای سی آی اس و ... در حال مذاکره برای بازگشایی دفتر فروش هستیم و قصد داریم با همکاری بازیگران اصلی در این کشورها همکاری بازرگانی داشته باشیم تا بازارهای از دست رفته را با استفاده از قدرت آنها بازگردانیم.

شریفی انعقاد قراردادهای بلندمدت و میان مدت فروش محصولات پتروشیمی و استفاده از آنها را در بانکها به عنوان تضامین اخذ تسهیلات و فاینانس یکی از ویژگیهای این شرکت در گذشته دانست و گفت:  هم اکنون 67 طرح نیمه کاره در کشور وجود دارد، از این رو ما می توانیم با همکاری سهامداران این طرحها در زمینه اخذ فاینانس و جذب سرمایه گذار خارجی فعال شویم، با بهره برداری از این طرحهای نیمه کاره ظرفیت تولید کشور به 120 میلیون تن در سال خواهد رسید.

وی با بیان این که قراردادهای انبار داری شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران با طرفهای خارجی همچنان موجود و مستمر است، گفت: ساختارها، شرکتها و نیروهای موجود این شرکت برای توزیع محصولات در کشورهای مختلف طی سالهای گذشته با وجود مشکلات زیاد حفظ شده است.

شریفی گفت: با ایجاد گروههای متخصص در شرائط سخت تحریم و ریسکهای بالا تلاش کرده ایم که در بازارهای بین المللی در سالهای گذشته حضور داشته باشیم و توانسته ایم محصولات پتروشیمی ایران را در بازار های جهانی به مشتریان نهایی بشناسانیم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی از صادرات بیش از 3.5 میلیارد دلار محصولات پتروشیمی در سال گذشته از سوی این شرکت خبر داد و گفت: در مدت زمان یادشده 35 درصد از صادرات پتروشیمی کشور از سوی این شرکت انجام شده است.

به گزارش شانا، طی چند سال اخیر بر اثر تحریمهای بین المللی، سالانه 5 میلیون تن صادرات محصولات پتروشیمی کشور کاهش یافته است.

کد خبر 249984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =