مسئولیت اجتماعی سرمایه گذاران خارجی در قراردادهای جدید نفتی لحاظ شد

مشاور اجتماعی وزیر نفت با اشاره به این که مسئولیت اجتماعی سرمایه گذاران خارجی در مدل جدید قراردادهای نفتی (IPC) مشخص شده است، گفت: شرکتهای خارجی باید با هماهنگی صنعت نفت خدمات اجتماعی نیز ارائه کنند.

به گزارش خبرنگار شانا، سیدامیر طالبیان عصر دیروز (26 آبانماه) در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری همایش مسئولیت اجتماعی در صنعت نفت با اشاره به این که این همایش نخستین همایش فراگیر در زمینه خدمات اجتماعی صنعت نفت است، اظهار کرد: این همایش بستری برای درک مفهوم مسئولیت اجتماعی و ارتباط آن با صنعت نفت است.

مشاور اجتماعی وزیر نفت افزود: همایش مسئولیت اجتماعی در صنعت نفت با محوریت اصلی «دریچه ای به سوی ساماندهی، تغییر نگرش و اطلاع رسانی» در دهه نخست اسفندماه امسال برگزار می شود.

طالبیان با اشاره به این که وزیر نفت نیز در سفر اخیر خود به استان خوزستان به تخصیص درصدی از درآمدهای نفت به منظور انجام خدمات عمرانی در مناطق نفتی تأکید کرده است، گفت: صنعت نفت سازوکارهای بسیاری با ماهیت مسئولیت اجتماعی به صورت درون و برون سازمانی انجام داده است.

وی به اجرای 3138 پروژه عمرانی عام المنفعه تا 6 ماه نخست سال 92 از سوی صنعت نفت اشاره و تصریح کرد: خدمات بهداشتی، آموزشی، رفاهی، فرهنگی، ورزشی و عمرانی از جمله خدمات ارائه شده است.

طالبیان با اشاره به این که ساختار مسئولیتهای اجتماعی صنعت نفت در شورای معاونان به تصویب رسیده است، یادآور شد: اعضای شورای معاونان اعضای شورای سیاستگذاری مسئولیت اجتماعی نیز هستند.

مشاور اجتماعی وزیر نفت اشاعه مفهوم مسئولیت اجتماعی در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کشور، تعمیق شناخت مدیران و کارکنان صنعت نفت نسبت به مفهوم مسئولیت اجتماعی، ایجاد زمینه برای ارائه و تبادل تجربیات علمی شرکتهای نفتی در این زمینه، آشناسازی افکار مومی با این موضوع، معرفی چارچوبها و استانداردهای عملی و گزارش دهی موضوع و بسترسازی برای همگرایی و تعامل شرکتهای نفتی در توجه و عمل به مسئولیت اجتماعی را از اهداف این همایش دانست.

به گفته وی، محورهای این همایش، مسئولیت اجتماعی شرکتی، نگرشها نسبت به مفهوم مسئولیت اجتماعی در ایران، مسئولیت اجتماعی و توسعه پایدار، پیشینه مسئولیت اجتماعی در مناطق نفتی ایران و پیامدهای تاریخی آن، تجربه های مسئولیت اجتماعی در ایران و جهان، چالشهای مسئولیت اجتماعی در مناطق نفتخیز کشور و راهکارهای آن و راهکارهای استقرار و تثبیت سازوکارهای مسئولیت اجتماعی در صنعت نفت است.

طالبیان به برگزاری هفت پنل در همایش مسئولیت اجتماعی در صنعت نفت نیز اشاره و اظهار کرد: همچنین دو کارگاه آموزشی عمومی و تخصصی نیز در این همایش برگزار خواهد شد.

براساس این گزارش، منصور معظمی، رئیس همایش، سیدامیر طالبیان، دبیر همایش و نسرین جزنی، رئیس شورای علمی همایش مسئولیت اجتماعی در صنعت نفت هستند.

به گفته وی، براساس بررسی انجام شده، 20 شرکت بزرگ نفتی جهان انتشار هیدروکربن، گازهای گلخانه ای، گازهای مشعل، مصرف انرژی و مدیریت محیط زیستی، بهداشت و درمان، کارآفرینی، سرمایه گذاری اجتماعی، فرهنگی و آموزشی و اطلاع رسانی از شاخصهای اصلی این شرکتها در قالب مسئولیتهای اجتماعی است.

به گزارش شانا، نخستین جلسه شورای سیاست گذاری همایش مسئولیت اجتماعی در صنعت نفت با حضور سیدکاظم وزیری هامانه، قائم مقام وزیر نفت، منصور معظمی، مشاور وزیر نفت، سیدامیر طالبیان، مشاور اجتماعی وزیر نفت، حمیدرضا عراقی، معاون وزیرنفت در امور گاز، عباس شعری مقدم، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، عباس کاظمی، معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی، حبیب اله سمیع، مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، فاطمه تندگویان، مشاور وزیر نفت در امور بانوان، عادل نژادسلیم، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس و سیدمحمدهادی ایازی، قائم مقام وزیر بهداشت در مشارکتهای اجتماعی برگزار شد.

کد خبر 250268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =