جی یی سی اف تأمین‌کننده منافع کشورهای صادرکننده گاز است

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: مجمع کشورهای صادرکننده گاز محلی است برای هماهنگی این کشورها و اتخاذ سیاستهای کلی و عمومی که بتوانند منابع کشورها را تأمین کند.

به گزارش شانا، روبرت بیگلریان، درباره نشست مجمع کشورهای صادرکننده گاز ( جی یی سی اف) در تهران گفت: با تأسیس این مجمع تلاش شده راه وحدت در تصمیم‌گیریهای کلی هموار شود، که این موضوع گامی مثبت است.

نماینده مردم ارمنیهای جنوب کشور در مجلس شورای اسلامی افزود: مهمترین عامل در ماهیت کالایی مثل گاز برخلاف نفت از حیث کیفیت و انتقال است.

وی با اشاره به تعیین قیمت جهانی گاز، افزود: نحوه قیمتگذاری گاز که آیا باید به بازار واگذار شود و یا این که به یک جمع‌بندی و تصمیم‌گیری مشترک کشور‌ها بینجامد؛ هنوز دور از ذهن است.

بیگلریان بابیان این که مجمع کشورهای صادرکننده گاز گامی است برای هماهنگی و رفع دغدغه‌های کشورها و اتخاذ سیاستهای کلی و عمومی که بتواند منابع کشورها را تأمین کند، افزود: از این مجمع انتظار می‌رود که از حیث محاسبات و جنبه‌های فنی هم بتواند به‌مرور به شرائط و فرمولی برای تعیین قیمت برسد .

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: کشور ما یکی از مهمترین منابع گازی جهان است و در موقعیت ترانزیتی و ژئوپلیتیکی بسیار مهمی قرار دارد؛ در این راستا وجود این مجمع مهم است.

کد خبر 250621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =