ضرورت هماهنگی هرچه بیشتر کشورهای تولیدکننده و صادرکننده منابع انرژی

رئیس جمهوری ایران در دیدار نخست وزیر الجزایر بر ضرورت هماهنگی کشورهای تولیدکننده و صادرکننده منابع انرژی در راستای ثبات و تعادل بازارها تاکید کرد.

به گزارش شانا، حسن روحانی، رئیس جمهوری، امروز (سه‌شنبه، سوم آذرماه) در دیدار عبدالمالک سلال، نخست وزیر الجزایر گفت: روابط اقتصادی دو کشور بویژه با توجه به ظرفیتهای مناسب موجود، در حد قابل قبول نیست و باید در دوران پساتحریم، بخشهای خصوصی و دولتی دو کشور برای گسترش سطح مناسبات اقتصادی تهران – الجزیره تلاش بیشتری کنند.

وی با اشاره به این که نام الجزایر در حافظه مردم ایران به عنوان ملتی قهرمان مبارزه با استعمار ثبت شده است، افزود: ایران و الجزایر در بخشهای مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دیدگاههای مشترکی دارند که می‌تواند بستر مناسبی برای ارتقا سطح تعاملات دو کشور باشد.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت هماهنگی کشورهای تولیدکننده و صادرکننده منابع انرژی در راستای ثبات و تعادل بازارها تصریح کرد: سفر شما به تهران و برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در روزهای پیش رو در الجزایر، قطعا تحرک مناسبی برای ایجاد یک حرکت جدید در گسترش روابط دو کشور خواهد بود.

نخست وزیر الجزایر نیز در این دیدار ضمن قدردانی درباره برگزاری موفقیت آمیز اجلاس سران کشورهای تولیدکننده گاز در تهران گفت: ایران قدرت قابل توجهی در منطقه است و بسیار خرسندیم که با رفع تحریمها، فرصتهای بیشتری برای نقش آفرینی در راستای استقرار ثبات در منطقه پیش روی ایران قرار خواهد گرفت.

سلال، با بیان این که ایران و الجزایر پیوندهای تاریخی فراوانی دارند، افزود: هر دو کشور روابط مبتنی بر حسن نیت و تفاهم در عرصه سیاسی دارند که این روابط باید در عرصه اقتصادی نیز تجلی یابد.

نخست وزیر الجزایر تصریح کرد: ظرفیتهای مناسبی برای گسترش روابط دو کشور وجود دارد که قطعا برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در الجزایر در روزهای آینده می‌تواند به بالفعل شدن این ظرفیتها کمک زیادی کند.

کد خبر 250774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =