سفیران 20 کشور از منطقه ویژه اقتصادی پارس دیدن کردند

سفیران 20 کشور ضمن بازدید از طرحهای مهم گازی ایران در پارس جنوبی به نیازسنجی به منظور سرمایه گذاری این کشورها در منطقه ویژه اقتصادی پارس پرداختند.

به گزارش خبرنگار شانا، امروز ( سه شنبه، 3 آذرماه ) سفیران 20 کشور اروپایی، آسیایی، آمریکای لاتین، آفریقا به منظور نیازسنجی و ارزیابی سرمایه‌گذاری در صنعت نفت ایران، از منطقه ویژه اقتصادی پارس دیدن کردند.

مهدی یوسفی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس در این بازدید با بیان این‌که پارس جنوبی قطب انرژی ایران است، تصریح کرد: با توجه به افزایش ظرفیت تولید و صادرات محصولات از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، افق روشنی در آینده این منطقه است.

وی با اشاره به سیاستهای وزارت نفت مبنی بر گسترش فعالیتها در منطقه ویژه اقتصادی پارس، گفت: در حال حاضر زیرساختهای سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی در منطقه ویژه اقتصادی پارس فراهم شده است و سرمایه‌گذاران می‌توانند بدون نگرانی از تامین خوراک، فعالیتهای خود را در این منطقه شروع کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس با اشاره به فعال شدن دیپلماسی گازی ایران بعد از اجرای برجام، تاکید کرد: در این میان پارس جنوبی می‌تواند اهرمی تاثیرگذار در پیشبرد اهداف دولت در جهت تحقق دیپلماسی گازی به شمار آید.

به گزارش خبرنگار شانا، برخی از سفیران کشورهای اروپایی، آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین ضمن بازدید فازهای 5-4، 18-17، مجتمع بندری پارس، پتروشیمی نوری و پتروشیمی پارس با بیان این‌که برای اولین بار است که به پارس جنوبی می‌آیند، گفتند: هرگز گمان نمی‌کردند پارس جنوبی تا این حد رشد و توسعه یافته باشد؛ و این میزان پویایی حاکی از پیشرفت ایران در صنعت نفت و صنایع مرتبط با آن است.

سفیران کشورهایی از جمله اسپانیا، عمان، ترکیه، تایلند، مکزیک، هند، چین، بلغارستان، کرواسی، فیلیپین، ازبکستان، کنیا، کره جنوبی، مالزی، اندونزی، فنلاند، پاکستان و حافظ منافع مصر امروز از طرحهای مهم پارس جنوبی و سایر بخشهای منطقه ویژه اقتصادی پارس دیدن کردند.

کد خبر 250786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =