برگزاری اجلاس سران نقطه عطف دیپلماسی انرژی دولت

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به برگزاری اجلاس سران جی یی سی اف در تهران گفت: دولت یازدهم تاکنون در حوزه دیپلماسی انرژی به خوبی اقدام کرده است.

سید محمد بیاتیان در گفتگو با خبرنگار شانا، امروز (سه‌شنبه 3 آذرماه) با اشاره به برگزاری اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز در تهران، در روز گذشته، افزود: تاسیس این مجمع به ابتکار ایران بود، بااین‌حال، برگزاری اجلاس سران در تهران نقطه عطف برشمرده می‌شود.

رئیس کمیته تولید و خودکفایی کمیسیون صنایع با اشاره  به حضور روسای جمهوری کشورهای عضو مجمع گفت: برگزاری اجلاس سران در تهران نشانگر جایگاه و نقش ایران در خود مجمع و همین طور در منطقه و جهان است.

این نماینده مجلس، تلاش دولت را در حوزه دیپلماسی انرژی تاکنون مثبت و سازنده دانست و افزود: دولت یازدهم تا اینجا با رویکرد استفاده مثبت از توان و منابع انرژی با کارت انرژی خوب بازی کرده است.

وی ماهیت اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) را با مجمع کشورهای صادرکننده گاز متفاوت دانست و گفت: برخی کشورها در اوپک در زمین غربیها بازی می کنند. این در حالی است که این رویکرد غیرسازنده در مجمع جی یی سی اف کمتر دیده می شود.

کد خبر 250787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =