حفر و تکمیل 123 حلقه چاه نفت و گاز از سوی شرکت ملی حفاری ایران

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از حفر و تکمیل 123 حلقه چاه نفت و گاز در هشت ماه امسال از سوی ناوگان این شرکت در مناطق خشکی و دریایی کشور خبر داد.

به گزارش شانا، مهران مکوندی با بیان این مطلب گفت: حفاری و تکمیل این تعداد چاه در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 22 حلقه بیشتر است.

وی افزود: از شمار چاههای تکمیل شده در این مدت دو حلقه اکتشافی، 61 حلقه توسعه‌ای و 60 حلقه تعمیری بوده است که از مجموع آنها 73 حلقه در حوزه عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب هستند. 

مکوندی همچنین به حفاری و تکمیل 14 حلقه چاه در حوزه فعالیت شرکت نفت فلات قاره، 10 حلقه در شرکت نفت مناطق مرکزی، 22 حلقه در گستره طرحهای توسعه‌ای میدانهای نفتی  غرب کارون، دو حلقه در قالب پروژه‌ای و دو حلقه برای مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران اشاره کرد. 

وی متراژ حفاری چاههای نفت و گاز را از ابتدای فروردین تا پایان آبانماه امسال، 242 هزار متر عنوان و اظهارکرد: از تعداد چاههای حفر  شده در این مدت مراحل تکمیل 10 حلقه چاه در آبانماه به نتیجه رسید.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای افزایش تعداد دکلهای حفاری در میدانهای مشترک از جمله آزادگان و یاران جنوبی، گفت: این اقدام با هماهنگی شرکت متن به عنوان مجری طرح توسعه این میدانها صورت می‌پذیرد.

مکوندی درباره آغاز عملیات حفاری یک حلقه چاه اکتشافی در منطقه صوفیکم در حوزه عملیاتی شرکت نفت خزر، توضیح داد: در این ارتباط دکل سنگین خشکی 56 فتح پس از ترخیص از موقعیت عملیاتی در استان فارس در حال انتقال به موقعیت جدید در استان گلستان است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری همچنین به مراحل تکمیل بازسازی دستگاه حفاری دریایی مورب در سایت تعمیرات شرکت در اهواز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر دو دکل جدید خشکی نیز در حال راه‌اندازی است.

وی اظهار کرد: به کارگیری شیوه‌های جدید حفاری، رعایت الزامات اچ اس یی و همکاری نزدیک واحدهای متقاضی در این مدت، زمینه شتاب بخشی و پیش افتادگی عملیات حفاری و تکمیل 15 حلقه چاه را در مدت 212 روز فراهم آورد که از نظر اقتصادی بسیار ارزشمند است.

شرکت ملی حفاری ایران با بهره گیری از 74 دستگاه حفاری خشکی و دریایی و برخورداری از متخصصان و کارکنان مجرب هم اکنون بخش وسیعی از عملیات حفاری و خدمات فنی و مهندسی مرتبط با این صنعت را در  10 استان کشور برعهده دارد.

کد خبر 250789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =