تورهای گردشگری صنعت نفت از اوایل سال آینده اجرا می شود

برای نخستین بار در کشور تورهای گردشگری صنعتی از ابتدای سال آینده با ابتکار وزارت نفت راه اندازی می شود.

مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت با بیان این مطلب ، گفت: طرح تورهایی گردشگری به پیشنهاد مجری طرح موزه‌های صنعت نفت و با تایید وزیر نفت برای اولین بار مطرح شد که  با موافقت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همراه شد.

اکبر نعمت الهی که در نشست هماهنگی و همیاری مدیران شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی سخن می گفت، با بیان این که  ایجاد موزه های صنعت نفت ، زمینه و بستر  برگزاری تورهای گردشگری صنعتی رافراهم می کند، افزود: چند طرح موزه صنعت نفت در اردیبهشت ماه 1395  به بهره‌برداری می رسد.

 به گفته مجری طرح موزه‌های صنعت نفت ، قرار است در مرحله نخست سه موزه در تهران، آبادان و مسجد سلیمان ایجاد شود.

نعمت الهی با بیان این که کار مطالعاتی مشاور در آبادان به پایان رسیده است، گفت: ساختمان نیروگاه شماره یک پالایشگاه آبادان، پمپ بنزین آبادان به عنوان نخستین جایگاه سوخت کشور، مدرسه آموزشی و حرفه‌ای (تکنیکال اسکول) به عنوان نخستین هنرکده بازآموزی کارکنان صنعت نفت در ایران، باراندازهای آبادان شماره 1 تا 11 (محل نگهداری جرثقیل‌های اکوان و گوگرد) و نیز خانه‌های تشریفاتی شامل سه ساختمان در منطقه بریم،  پنج منطقه ای هستند که برای تاسیس موزه در این شهر در نظر گرفته شده اند.

وی در خصوص مراحل پیشرفت پروژه ساخت موزه صنعت نفت در مسجد سلیمان نیز گفت: کار مطالعاتی احداث موزه در این شهر به پایان رسیده و منتظر تامین اعتبار هستیم.

نعمت الهی با اشاره به نهایی شدن کار مطالعاتی موزه علوم و فنون و تکنولوژی نفت در شهر تهران ، اضافه کرد:  به غیر از 3 موزه یادشده،  ساخت چند موزه دیگر با دستور وزیر نفت مصوب و در حال پیگیری است، که دو جایگاه سوخت در تهران ، موزه صنعت نفت در غرب کشور (کرمانشاه) و  موزه پخش فرآورده‌های نفتی در محل انبار قدیمی نفت در شهر مشهد از این جمله است.

در این نشست، معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی بر ضرورت کمک به احیای هر چه سریعتر موزه های صنعت نفت تاکید کرد.

عباس کاظمی، با اشاره به لزوم احیای هر چه سریعتر موزه های صنعت نفت، آن را طرحی عظیم و مهم برشمرد  و با اظهار تاسف از تغییر کاربری و یا نابودی برخی از آثار و اسنادی که از گذشته به جا مانده بود، از مدیران ارشد شرکت ملی پالایش و پخش خواست که به این کار بزرگ کمک کنند.

کد خبر 250808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =