اقتصاد مقاومتی رویکردی جدید به اقتصاد است

معاون اول رئیس جمهوری با بیان این که عدالت محوری، مردمی کردن و دانش بنیان بودن اقتصاد از ویژگیهای اصلی اقتصاد مقاومتی است، گفت: اقتصاد مقاومتی رویکردی جدید به اقتصاد است.

به گزارش شانا، جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی عصر دیروز (سه‌شنبه سوم آذرماه) به ریاست اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد.

جهانگیری در این جلسه با اشاره به تدوین یازده برنامه ملی برای اجرای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی، گفت: این یازده برنامه ملی در حقیقت قرار است مهمترین مسائل و تنگناهای اصلی کشور را برطرف کند و دولت نیز بنا دارد با پرداختن به این موضوعها، راههای توسعه کشور را هموار کند، این یازده برنامه که محوری‌ترین مسائل کشور هستند، باید در قالب برنامه ششم توسعه نیز نمایان باشند.

معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر این که عدالت محوری، مردمی کردن و دانش بنیان بودن اقتصاد از ویژگیهای اصلی اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی رویکردی جدید به اقتصاد است و لازم است با کنار گذاشتن رویکردهای سنتی به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی باشیم.

در این جلسه که وزرای نفت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، جهاد کشاورزی،‌ نیرو، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، معاون رئیس جمهوری در امور مجلس، رئیس کل بانک مرکزی، معاون رئیس جمهوری در امور اجرایی، دبیر هیئت دولت و رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی نیز حضور داشتند، گزارشی از بررسیها و جمع بندیهای نهایی درخصوص برنامه های یازدگانه ملی اقتصاد مقاومتی ارائه شد و هریک از اعضا نظریات و دیدگاههای خود را در این خصوص بیان کردند.

در ادامه این نشست پس از بحث و تبادل نظر در خصوص راهکارهای اجرای اقتصاد مقاومتی، نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گزارشی از ساختار سازمانی و نیز آیین نامه برگزاری جلسات کمیسیون تخصصی ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی شامل ترکیب اعضا، نحوه طرح موضوعها و نظام تصمیم‌گیری حاکم بر کمیسیون را ارائه کرد.

کد خبر 250809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =