ذخایر اثبات شده نفت و گاز آمریکا در سال 2014 افزایش یافت

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که رونق حفاری ذخایر نامتعارف انرژی سبب شد ذخایر اثبات شده نفت و گاز این کشور در سال 2014 میلادی افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت آمریکا اعلام کرد که در سال گذشته میلادی ذخایر اثبات شده نفت و گاز این کشور به رقمی بی سابقه رسیده که نتیجه یک دهه حفاری ذخایر نامتعارف انرژی در این کشور است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که در سال 2014 میلادی، سطح ذخایر اثبات شده گاز این کشور 34 تریلیون و 800 میلیارد فوت مکعب، معادل 10 درصد، افزایش یافته و به رقم بی سابقه 388 تریلیون و 800 میلیارد فوت مکعب رسیده است.

این بیانیه همچنین نشان می دهد که ذخایر اثبات شده نفت آمریکا در دوره یادشده سه میلیارد و 400 میلیون بشکه، معادل 9 درصد، افزایش یافته و به 39 میلیارد و 900 میلیون بشکه رسیده که بالاترین رقم از سال 1972 میلادی تا کنون به شمار می آید.

بنابرتعریف اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ذخایر اثبات شده عبارت است از نفت و گازی که با فناوری امروز و با شرائط اقتصادی امروز قابل برداشت است.

منطقه مارسلوس در ایالت پنسیلوانیای آمریکا که اکنون حدود 20 درصد از گاز این کشور را تأمین می کند، بیشترین سهم را از افزایش ذخایر اثبات شده گاز طبیعی ایالات متحده داشته و منطقه ایگل فورد در ایالت تگزاس و همچنین منطقه پرمین نیز بیشترین سهم را از افزایش ذخایر اثبات شده نفت داشته اند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا همچنین اعلام کرد که تولید نفت و گاز آمریکا در سال 2014 میلادی با رشد روبرو بوده، به گونه ای که تولید روزانه نفت و میعانات نفت با 17 درصد رشد سالانه به هشت میلیون و 700 هزار بشکه و تولید روزانه گاز با 6 درصد رشد سالانه به 77 میلیون فوت مکعب رسیده است.

کد خبر 250810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =