تغییر سیاست ایران در تولید متانول و اوره در آینده نزدیک

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: بر اساس تغییرات صورت گرفته در برنامه ششم بخشی از طرحهای تولیدی متانول و اوره کشور متناسب با شرائط بازارهای بین المللی تعدیل و یا به برنامه هفتم منتقل می شود.

حمیدرضا رستمی در گفتگو با خبرنگار شانا، با بیان این که قرار است براساس نقشه راه صنعت پتروشیمی تولید کشور به 180 میلیون تن برسد، گفت: این برنامه با توجه به شرائط کشور و چارچوبها و نیازهای سرمایه گذاری شاید به این زودیها محقق نشود، از این رو هم اکنون برنامه ها در قالب برنامه ششم با هماهنگی وزارت نفت در حال تدوین است که بر اساس آن 67 طرح نیمه کاره پتروشیمی در کشور بازنگری می شود.

وی به تغییر نگرشهای صنعت پتروشیمی با توجه به گشایشهای سیاسی صورت گرفته در زمینه کسب فناوریهای جدید و تولید محصولات متنوعتر در صنعت پتروشیمی اشاره کرد و گفت: ایران در صنایع پتروشیمی خود دیگر به دنبال صرفا سرمایه گذار محض نیست، بلکه به دنبال سرمایه گذار صاحب فناوری و مدیریت پروژه است.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: با بهره برداری کامل از میدان مشترک پارس جنوبی سالانه 4.5 میلیون تن تولید اتان کشور افزوده می شود که این میزان برای طرحهای آتی پتروشیمی در نظر گرفته شده است، ضمن آن که نفتای تولید شده در پالایشگاههای سیراف و ستاره خلیج فارس و ال پی جی تولید شده در پالایشگاههای گازی از دیگر خوراکهای در نظر گرفته شده است.

وی توسعه صنعت پتروشیمی را از اروند تا چهابهار در سواحل خلیج فارس و دریای عمان از سیاستهای کلان  NPC برشمرد و گفت: با توجه به تعدیلات و تغییرات صورت گرفته در برنامه ششم توسعه پیش بینی می شود درآمد 23 میلیارد دلاری این صنعت تا پایان این برنامه دو برابر شود.

رستمی گفت: شرکتهای زیادی از کشورهایی مثل کره جنوبی، ژاپن، آلمان و ایتالیا تاکنون برای احداث زنجیره تولید پتروشیمی در کشور به NPC اعلام آمادگی کرده اند.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: برای رسیدن به اهداف پیش بینی شده، صنعت پتروشیمی سالانه به 8 تا 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد.

کد خبر 250811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =