سرمایه گذاری نفتی نروژیها باز هم کاهش خواهد یافت

پیش بینی می شود که در سال آینده میلادی نیز سرمایه گذاری در صنعت نفت نروژ با کاهش روبرو باشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از اسلو، داده های اداره آمار نروژ نشان می دهد که در سال آینده میلادی، افت سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز این کشور بیش از پیش بینی ها خواهد بود.

در واکنش به افت 60 درصدی قیمت نفت از سال گذشته میلادی تاکنون، بسیاری از شرکتهای نفتی سرمایه گذاری خود را در پروژه های جدید کاهش داده اند.

داده های اداره آمار نروژ با پیش بینیهای بانک مرکزی این کشور همخوانی دارد. این بانک پیش بینی می کند که سرمایه گذاری نفتی این کشور امسال 12.5 درصد و در سال آینده میلادی 10 درصد کمتر می شود.

اکنون پیش بینی می شود که مجموع سرمایه گذاری در صنعت نفت نروژ در سال 2016 میلادی 11 درصد افت سالانه خواهد داشت و به 171 میلیارد کرون نروژ (معادل 19 میلیارد و 770 میلیون دلار) خواهد رسید.

اداره آمار نروژ اعلام کرد: به دلیل افت قیمت نفت و تلاش تولیدکنندگان برای کاهش هزینه ها، شمار دکلهای فعال در قلمرو فراساحلی نروژ در سال 2016 میلادی کاهش می یابد.

شرکت نروژی استات اویل نیز به تازگی از احتمال کاهش عملیات اکتشافی خود خبر داده و پیش بینی کرده بود که مجموع سرمایه گذاری این شرکت امسال  به 192 میلیارد و 800 میلیون کرون می رسد.

صنعت نفت و گاز فراساحلی نروژ حدود یک پنجم از تولید ناخالص داخلی این کشور را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 250815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =