پیشنهاد همکاری هلندیها در شرکت پایانه های نفتی ایران بررسی می شود

هیئتی از مدیران و مسئولان شرکتهای هلندی در دیدار با مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران علاقه خود را برای حضور در حوزه های عملیاتی این شرکت پس از رفع تحریمها اعلام کردند.

به گزارش شانا، در جریان سفر وزیر اقتصاد هلند و هیئت همراه به منظور شرکت در اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز(جی یی سی اف) در تهران، مدیران شرکتهای هلندی نیز صبح امروز (چهارشنبه چهارم آذرماه) با سیدپیروز موسوی، مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران دیدار و پیرامون زمینه های همکاری در شرائط پساتحریم بحث و تبادل نظر کردند.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با اشاره به تلاشهای وزیرنفت برای گسترش دیپلماسی انرژی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: توسعه حوزه های بالادستی، میان دستی و پایین دستی از اولویتهای صنعت نفت ایران در شرائط پساتحریم است و خوشبختانه با دیپلماسی فعال کشور شرائط برای تحقق این مهم فراهم است.

موسوی افزود: شرکت پایانه های نفتی ایران به عنوان متولی حوزه صادرات نفت، میعانات گازی، سوآپ نفت و فرآورده های نفتی زمینه های زیادی برای توسعه همکاریهای صنعتی دارد و از جذابیت فراوانی برای شرکتهای خارجی برخوردار است.

وی با بیان این که افکار عمومی ایران نسبت به فعالیتهای بازرگانی هلندیها در ایران مثبت است، گفت: هم اکنون افق همکاریهای اقتصادی و بازرگانی میان ایران و هلند که نزدیک به چهار قرن ادامه دارد، بسیار روشن است و امیدواریم پس از رفع تحریمها این همکاری گسترش یابد.

گفتنی است که قرار است پیشنهادهای اقتصادی مدیران شرکتهای هلندی در کمیته ای بررسی و اعلام نظر شود.

به گزارش شرکت ملی نفت ایران، در دیدار هنگ کامپ، وزیر اقتصاد هلند و بیژن زنگنه، وزیرنفت ایران نیز که دیروز (سه شنبه 3 آذرماه) انجام شد، دو طرف بر گسترش همکاریها پس از رفع تحریمها تاکید کردند.

زنگنه پس از دیدار با هنگ کامپ زمینه های همکاری ایران و هلند را در بخشهای ذخیره سازی نفت و گاز، نگهداری بنادر، پالایشگاههای نفت و گاز و مجتمعهای پتروشیمی عنوان کرد و افزود: با توجه به توانمندیها و ظرفیتهای موجود دو کشور این امیدواری وجود دارد که پس از رفع تحریمها و گشایش در مناسبات تجاری، شرکتهای خصوصی دو کشور بتوانند مبادلات اقتصادی خود را در همه زمینه ها گسترش دهند.

کد خبر 250862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =