تاکید وزیر نیرو بر انجام پژوهش و تحقیق برای رفع مشکلات صنعت برق

وزیر نیرو، پژوهش را نیاز اساسی توسعه صنعت برق و رهایی از مشکلات کنونی آن در کشور دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب در این زمینه توصیه و تاکید فراوان دارند.

به گزارش شانا، حمید چیت چیان عصر امروز (چهارشنبه) در آیین پایانی سی امین همایش بین المللی برق تهران در پژوهشگاه نیرو، به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در جلسه هفته گذشته در جمع مدیران کشور اشاره کرد و گفت: ایشان تحقیقات را علاج همه مشکلات کشور برشمردند و افزودند که متاسفانه بیشتر مدیران کشور علاقمند به اجرای اموری هستند که در دوره مدیریت شان به نتیجه برسد که با ماهیت کار تحقیقاتی در تضاد است.

چیت چیان افزود: به فرموده رهبرمعظم انقلاب، باید برای تحقیقات بودجه مشخصی لحاظ کرد؛ معتقدم هر زمان با محدودیتهای مالی مواجه بودیم، نیاز به تحقیقاتمان بیشتر بوده و همتمان نیز باید بلندتر باشد.

وی با بیان این که صنعت برق در دنیا پیشرو، زنده و پویاست، ادامه داد: این توفیق به همت متخصصان، مدیران و دست اندرکاران در اجرای موفقیت آمیز ماموریتها و اهداف به دست آمده است.

وزیر نیرو در ادامه بر لزوم یافتن موضوعهای قابل تحقیق و پژوهش در صنعت برق تاکید کرد و گفت: نباید فقط موفقیتها را ببینیم، بلکه ضروری است با توجه به مشکلات، برای برطرف کردن آنها به انجام امور پژوهشی و تحقیقاتی روی آوریم.

 وی، پایین بودن راندمان تولید برق، ریپاورینگ (بازتوانی) نیروگاههای بخار موجود، بالا بودن تلفات شبکه انتقال و توزیع، بالا بودن تلفات غیرفنی و اقتصاد برق را از عمده مشکلات صنعت برق کشور برشمرد.

 

کد خبر 250863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =