۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱
  • کد خبر: 250879
خوش بینی امارات از بهبود قیمت نفت در سال 2016

یک مقام بلند پایه اماراتی از وزارت انرژی امارات متحده عربی از بهبود قیمت نفت در بازارهای جهانی در سال 2016 ابراز امیدواری کرد.

به گزارش روزنامه گالف نیوز از ابوظبی، یک مقام ارشد در وزارت انرژی امارات پس از تصمیم عربستان در ملحق شدن به تولیدکنندگان دیگر برای ثابت کردن قیمتها، ابراز امیدواری کرد که این اقدام سبب خواهد شد که در سال 2016 قیمت این کالا در بازارهای جهانی بهبود یابد.

این تصمیم عربستان در روز سه شنبه (سوم آذرماه 94) قیمت شاخص نفت خام را در بازارهای جهانی یک درصد افزایش داد. 

دکتر مطر ال نیادی، معاون دوم وزیر انرژی امارات، در سخنرانی خود در یک کنفرانس انرژی با عنوان نفت در بازارهای انرژی جهان گفت: افت قیمت نفت مدت کوتاهی ادامه خواهد داشت و ماندگار نخواهد بود. قیمتهای نفت در سال 2016 بهتر خواهد شد.

وی گفت: پایداری قیمت نفت برای امارات بسیار با اهمیت است و تلاش های زیادی برای ایجاد قیمتهای ثابت از سوی این کشور در حال انجام است.

قیمت نفت در بازار از سال 2015 به کمتر از 50 درصد کاهش یافته است در حالی که عرضه در بازار روز به روز بیشتر می شود و تولیدکنندگان با مازاد عرضه روبرو هستند. روزانه حدود 3 میلیون بشکه نفت بیش از نیاز بازار تولید می شود و نفت ذخیره سازی شده در نقاط مختلف جهان در بالاترین حد خود قرار گرفته است. 

پایگاههای رسمی خبری عربستان روز دوشنبه (دوم آذرماه 94) اعلام کردند که دولت این کشور آماده است با تولیدکنندگان عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) همکاری کند تا قیمتها به ثبات برسد. 

نشست بعدی اعضای اوپک چهارم دسامبر در وین برگزار خواهد شد. در آخرین نشست اعضای سازمان، اعضا تصمیم به ثابت نگه داشتن تولید سازمان گرفتند تا رقبای غیر متعارف خود را از صحنه بازار کنار زنند که آمار بازار نشان می دهد اوپک تا حدی در این سیاست خود موفق عمل کرده است. 
کد خبر 250879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =