گلنکور: تنها طرابلس را فروشنده قانونی لیبی می دانیم

شرکت تجاری گلنکور روز پنج شنبه (5 آذرماه 94) اعلام کرد که شرکت ملی نفت لیبی که در طرابلس مستقر است را تنها فروشنده رسمی نفت این کشور می داند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، شرکت گلنکور پس از اینکه یک قرارداد صادرات نفت از لیبی را با شرکت ملی نفت این کشور به امضا رساند اعلام کرد که تنها این شرکت را به عنوان فروشنده رسمی کشور لیبی می شناسد. 

این شرکت نیز قبلا اعلام کرده است که به صورت مستقل از هر دو دولت رقیب در لیبی فعالیت می کند. دولت رسمی لیبی در شرق این کشور حکومت دارد در حالی که دولت رقیب در طرابلس مستقر است. دولت رسمی لیبی قبلا برای خود یک شرکت ملی نفت ایجاد کرده است. 

الکس بیرد، رئیس بخش نفت گلنکور گفت: شرکتهای بین المللی و جوامع بین الملل به طور کامل از مواضع شرکت ملی نفت لیبی در طرابلس حمایت می کنند. 

وی گفت: شرکتهای بین المللی کاملا شفاف اعلام کرده اند که با هیچ شرکت دیگری به عنوان شرکت ملی نفت لیبی برای خرید نفت این کشور معامله نمی کنند و آن را به رسمیت نمی شناسند. 

به گزارش هفته گذشته بلومبرگ، دولت لیبی در شرق این کشور ممکن است فعالیت نفت کش های گلنکور را در بارگیری نفت در بنادر لیبیایی درصورتی که این شرکت با شرکت ملی نفت لیبی در طرابلس قرارداد همکاری ببندد، مانع شود.

طبق قرارداد جدید گلنکور با شرکت ملی نفت لیبی، که از سپتامبر شروع شد، گلنکور نفت از میدانهای صریر و مسلا را از بندر مارسا ال هاریگا بارگیری می کند و به فروش می رساند. این بندر در نزدیکی مرز لیبی با مصر قرار دارد. 

در حالی که صادرات نفت خام لیبی به یک میلیون و 600 هزار بشکه در روز می رسد، درگیری ها میان احزاب مدعی حکومت در لیبی شدت می گیرد و تولید این کشور با مخاطره مواجه است. 

تولید نفت خام لیبی  در سال گذشته به کمتر از 500 هزار بشکه در روز رسید. 

کد خبر 250880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =