۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶
  • کد خبر: 250885
تاکتیک جدید ایران برای صادرات نفت

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: ایران به منظور افزایش صادرات نفت و کاهش زمان بارگیری نفتکشها از همه تاکتیکهای عملیاتی در پسا تحریم استفاده می کند.

به گزارش شانا، سید پیروز موسوی با اشاره به آمادگی به منظور صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران با روش کشتی به کشتی "Ship & Ship"، گفت: در حال حاضر هیچگونه محدودیت عملیاتی و فنی به منظور انجام عملیات صادرات نفت و میعانات گازی از طریق کشتی به کشتی در خلیج فارس وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با تاکید بر این که مهمترین هدف صادرات نفت از طریق عملیات کشتی به کشتی افزایش سرعت بارگیری محموله های نفتی است، تصریح کرد: بر این اساس در مواقع ضرورت و بر اساس تأیید امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران در زمان لازم شرکت پایانه های نفتی ایران اقدام به عملیات انتقال کشتی به کشتی به مشتریان فرآورده های نفتی یا میعانات گازی می کند.

به گزارش شرکت ملی نفت ایران، وی با یادآوری این که هم اکنون توان عملیات دریایی ایران در صادرات نفت ایران به 6 میلیون بشکه در روز افزایش یافته است، اظهار کرد: بر این اساس ایران به منظور افزایش صادرات نفت خام از طریق پایانه ها در خلیج فارس از همه تاکتیکهای عملیاتی در دوران پساتحریم استفاده خواهد کرد.

موسوی با اشاره به این که کاهش زمان بارگیری محموله های نفتی مهمترین سیاست نفتی ایران در پایانه ها و ترمینالها در دوران پساتحریم است، بیان کرد: برای صادرات نفت از طریق عملیات کشتی به کشتی هم  با توجه به این که در پایانه نفتی خارک به جز نفت خام، امکان ذخیره سازی فرآورده های نفتی یا میعانات گازی وجود ندارد و همچنین آبخور بندر ماهشهر اجازه ورود نفتکشهای بزرگ را برای بارگیری فرآورده های نفتی از پالایشگاه آبادان نمی دهد، کشتیهای کوچک به بندر ماهشهر رفته و فرآورده های نفتی و میعانات گازی را از پالایشگاه آبادان به نفتکشهای بزرگ مستقر در اطراف جزیره خارک انتقال می دهند.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با بیان این که عملیات کشتی به کشتی برای صادرات نفت خام و یا فرآورده های نفتی در پایانه های نفتی ایران با بالاترین استانداردهای جهانی انجام می شود، تاکید کرد: این عملیات دریایی به صورت روتین انجام می شود که این کار سرعت بارگیری را برای مشتریان افزایش می دهد.


کد خبر 250885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =