تولید روزانه 850 میلیون مترمکعب گاز در پارس جنوبی

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در بازدید کارگروه کاربری گاز طبیعی اتحادیه بین المللی گاز (IGU) از تولید روزانه 850 میلیون مترمکعب گاز در سال 2018 خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، مسعود حسنی با اشاره به توسعه‌ این مجتمع گفت: توسعه‌ پالایشگاه‌های پارس جنوبی سرعت بسیار بالایی دارد، به‌طوری‌که تولید 57 درصد گاز کشور در این مجتمع انجام می شود.

وی اعلام کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، در سال 2018 بیش از 850 میلیون مترمکعب (معادل 82 درصد) از گاز کشور در این مجتمع تولید خواهد شد.

به گفته مدیرعامل شرکت مجتمع پارس جنوبی، این حجم تولید گاز با حضور بیش از 21 هزار نفر نیروی انسانی متخصص محقق خواهد شد که در نوع خود بی‌نظیر است.

حسنی اعلام کرد: یکی از اصلی‌ترین اهداف این شرکت، حمایت و حفاظت از محیط زیست و تحقق حداکثری تولید سبز است و در این راستا پروژه‌های بزرگی را تعریف و عملیاتی کرده‌ که از آن جمله می‌توان به پروژه‌های به صفر رساندن مشعل‌سوزی و هدررفت انرژی در پالایشگاه‌ها و حمایت از جنگلهای حرا در خلیج نایبند عسلویه اشاره کرد.

به گزارش شانا، کارشناسان کارگروه کاربری گاز طبیعی اتحادیه بین المللی گاز (IGU) متشکل از کشورهای برزیل، روسیه، کلمبیا، کانادا، پرتقال، اسکاتلند، آلمان و کره‌ جنوبی از نزدیک در جریان فعالیتهای مجتمع گاز پارس جنوبی قرار گرفتند.

کد خبر 250901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =