۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴
  • کد خبر: 250935
متن کامل سخنرانی وزیر نفت در کنفرانس تهران

با توجه به اهمیت بالای کنفرانس تهران که از صبح امروز با هدف معرفی مدل جدید قراردادهای جدید صنعت نفت (IPC) در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، فایل کامل سخنرانی بیژن زنگنه، وزیر نفت در زیر می آید.

برای دریافت فایل کامل سخنرانی وزیر نفت در کنفرانس تهران کلیک کنید.

به گزارش شانا، کنفرانس تهران صبح امروز (شنبه، ٧ آذرماه) با حضور الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهوری، بیژن زنگنه وزیر نفت، مدیران ارشد صنعت نفت و نمایندگان شرکتهای داخلی و خارجی فعال در این صنعت در سالن اجلاس سران آغاز به کار کرد.

در این کنفرانس، قرار است مدل جدید قراردادهای نفتی با هدف ترغیب سرمایه گذاران خارجی به همکاری در پروژه های نفت و گاز کشور رونمایی و معرفی شود؛ نگاه حقوقی و سیاستهای اجرایی دولت درباره مدل جدید قراردادهای نفتی، سیاستها و برنامه های وزارت نفت در زمینه قراردادهای جدید و افق و سیاستهای توسعه ای صنعت نفت ایران، احیای ظرفیتها از منظر برنامه ریزی کلان اقتصادی در چارچوب اقتصاد مقاومتی، معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی از منظر حقوقی و قراردادی، معرفی ظرفیتهای داخلی کشور، معرفی طرحهای نفتی خشکی و دریایی کشور و معرفی طرحهای اکتشافی از جمله موضوعات سخنرانیها و محورهای برگزاری پنلهای تخصصی در این کنفرانس دو روزه خواهد بود.

در قراردادهای موسوم به IPC قرار براین است که حلقه های مختلف صنعت نفت (اکتشاف، توسعه و تولید) به صورت یکپارچه واگذار شوند تا شرکتهای خارجی با چنین قراردادی، انگیزه ای برای حضور در صنعت نفت ایران داشته باشند. در این نوع قرارداد، مالکیت مخزن قابل انتقال نیست و مالکیت آن واگذار نمی شود و تولید صیانتی از مخزن، یکی از مهمترین مباحث در این قراردادهاست. جذب سرمایه گذاری، انتقال فناوری، تولید صیانتی از مخازن، افزایش ضریب بازیافت و استفاده بیشتر و بهینه تر از توان پیمانکاران داخلی از مهمترین اهداف مدل جدید قراردادی صنعت نفت است.


کد خبر 250935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =