توتال در حال تلاش برای بازگشت به صنعت نفت ایران است

مدیر خاورمیانه و شمال آفریقای توتال با اشاره به تمایل این شرکت فرانسوی برای حضور در صنعت نفت ایران، گفت: ما هم اکنون در حال مذاکره با مقامهای ایرانی هستیم.

به گزارش خبرنگار شانا، استفان میشل بعداظهر امروز (شنبه، هفتم آذرماه) در حاشیه نخستین روز از برگزاری کنفرانس تهران پس از دیدار و گفتگو با رکن لدین جوادی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در جمع خبرنگاران گفت: ما برای بازگشت به صنعت ایران تلاش می کنیم، اما اکنون با توجه به شرایط تحریمها هنوز در حال انجام مذاکره با مقامهای ایرانی هستیم.

وی افزود: توتال پیش از لغو کامل تحریمهای ایران نمی تواند در ایران فعالیت کند، از این رو ما امیدواریم که تحریمها عیله این کشور سال آینده میلادی لغو شوند.

مدیر خاورمیانه و شمال آفریقای شرکت توتال فرانسه ضمن استقبال از کنفرانس تهران، گفت: ما در این کنفرانس شرکت کرده ایم تا نسبت به شرایط مدل جدید قراردادهای نفتی ایران آگاهی کامل به دست آوریم.

میشل با اشاره به تواناییهای شرکت توتال در بخشهای مختلف حوزه انرژی گفت: ما آمادگی حضور در هر دو پروژه های نفتی و گازی را داریم.

وی عنوان کرد که ما برای این که بدانیم چه فعالیتی می توانیم در ایران داشته باشیم، به طور دقیق گزینه ها را بررسی می کنیم.

به گزارش شانا، چندی پیش میشل در کنگره راهبردی نفت و نیرو با اشاره به سابقه مشارکت ایران و توتال، اظهار کرده بود: این شرکت در دوران پیش از تحریمها در توسعه فازهای پارس جنوبی مشارکت داشته است، اما پس از تشدید تحریمها مجبور شد  فعالیت در ایران را متوقف کند.

مدیر خاورمیانه و شمال آفریقای شرکت توتال فرانسه با اشاره به آمادگی برای بازگشت به صنعت نفت ایران پس از لغو تحریمها، افزوده بود: این شرکت قصد دارد در حوزه تامین فاینانس، فناوریهای روز و دانش فنی با ایران مشارکت داشته باشد.

میشل در جریان سخنرانی در کنگره راهبردی نفت و نیرو عنوان کرده بود: توتال دارای تجربه های گسترده ای در مناطق مختلف جهان مانند خاورمیانه، افریقا، برزیل و روسیه است که می تواند در پروژه های آینده از آنها بهره بگیرد. 

کنفرانس دو روزه تهران برای رونمایی از مدل جدید قراردادهای نفتی ایران از صبح امروز (شنبه، هفتم آذرماه) در سالن اجلاس سران در تهران آغاز بکار کرد و فردا (یکشنبه، هشتم آذرماه) با برگزاری چهار نشست دیگر و مراسم اختتامیه و جمع بندی به کار خود پایان می دهد.

کد خبر 250987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =