فعالیت 150 دکل خشکی و دریایی در پروژه های بالادستی

در حال حاضر 150 دکل خشکی و دریایی در پروژه های بالادستی فعالیت دارند که توان فنی و نیروهای تحصیلکرده اصلی ترین دارایی آنها محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار شانا، محمد ایروانی، رئیس هیئت مدیره انجمن شرکتهای حفاری نفت و گاز ایران، صبح امروز ( یکشنبه، هشتم آذرماه) در دومین روز کنفرانس تهران در نشست معرفی ظرفیتهای داخل کشورگفت: برای رقابت با شرکتهای خارجی باید بتوانیم هزینه عملیات حفاریها و خدمات جانبی آن را کاهش دهیم.

وی با بیان این که شرکتهای توانمندی در زمینه حفاری در ایران فعالیت می کنند، افزود: این شرکتها امروز مدیریت بخش حفاری را در پروژه هایی مانند لرزه نگاری بی بی حکیمه، توسعه فازهای پارس جنوبی، تعمیر چاهها در پارس جنوبی و نخستین حفاری عمیق انجام دادند.

ایروانی ادامه داد: همچنین توانستیم در بخش اکتشاف با وجود حضور نداشتن شرکتهای خارجی  در بخش لرزه نگاری و مطالعات مخزن فعال باشیم.

به گفته وی در حال حاضر 150 دکل خشکی و دریایی در پروژه های بالادستی فعالیت دارند که توان فنی و نیروهای تحصیلکرده اصلی ترین دارایی آنها محسوب می شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن شرکتهای حفاری نفت و گاز ایران ادامه داد: بیشترین رشد حفاری در پارس جنوبی انجام شده که محدودیتهای بین المللی سبب فعالیت شرکتهای ایرانی در این زمینه شد.

ایروانی با بیان این که باید به پایین آوردن هزینه ها توجه شود، افزود: در حال حاضر همه تلاش شرکتهای داخلی بر این است که بتوانند هزینه های خود را کاهش دهند.



کد خبر 251021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =