اجرای برجام، سطح همکاریهای اقتصادی تهران و اتحادیه اروپا را به نقطه مطلوب می رساند

رئیس جمهوری گفت: اجرای کامل برجام می تواند به سرعت سطح همکاریهای اقتصادی تهران و اتحادیه اروپا را به نقطه مطلوب برساند.

به گزارش شانا، دکتر حسن روحانی در دیدار نیکولاس کوزیاس وزیر خارجه یونان به اثرات منفی تحریمهای ظالمانه بر سطح همکاریهای مشترک و بین المللی اشاره کرد.

وی، روابط تهران – آتن را صمیمی، دوستانه و توام با احترام متقابل دانست و افزود: بعد از اجرایی شدن برجام و برطرف شدن تحریمهای ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران روابط دو کشور باید بیش از پیش گسترش یابد.

رئیس جمهوری با اشاره به ظرفیتهای ایران و یونان برای گسترش و تقویت همکاریها، تصریح کرد: باید با بهره گیری از این توانمندیها، تحرک مناسبی در مناسبات و روابط تهران و آتن در همه عرصه های مورد علاقه ایجاد کرد.

روحانی با اشاره به اشتراکات فرهنگی و تاریخی ایران و یونان به عنوان دو تمدن تاریخساز اظهار کرد: این اشتراکات، بستر مناسبی را برای تقویت بیش از پیش همکاریهای دانشگاهی، تحقیقاتی، فناوریهای پیشرفته، گردشگری و اقتصادی میان ایران و یونان فراهم کرده است.

نیکولاس کوزیاس وزیر خارجه یونان نیز در این دیدار گفت: نام یونان نزد افکار عمومی ایران، قرین فلسفه و تمدنی کهن در غرب است و یونان همواره از جایگاه و احترام ویژه ای برخوردار بوده است.

وی با گسترده و عمیق توصیف کردن وجوه اشتراک فرهنگی و دوستی دیرینه دو ملت و دو دولت ایران و یونان گفت: روابط گسترده با ایران در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برای ما بسیار مهم است و دو کشور با توجه به برخورداری از تمدن کهن و فرهنگ ریشه دار خود زمینه های همکاری فراوانی دارند.

وزیر خارجه یونان با تاکید بر این که به نمایندگی از دولت یونان، برنامه مفصلی درباره زمینه ها و موضوعات مورد علاقه برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران دارد، افزود: این برنامه ها را به همراه تیم اقتصادی که در این سفر حضور دارند، ارائه خواهم کرد و در عین حال بر این نکته تأکید می کنم که در کنار همکاریهای اقتصادی، تمایل زیادی به گسترش تعامل در همه زمینه ها با ایران داریم.

کوزیاس با اشاره به برنامه ریزیها برای سفر نخست وزیر یونان به ایران، زمینه سازی را برای برقراری پروازهای مستقیم میان دو کشور نیز خواستار شد.




کد خبر 251041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =