گزارش سالانه آلودگی هوا در کشور تدوین می‌شود

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به این که این سازمان به عنوان ناظر در اجرای مصوبه راهکارهای کاهش آلودگی هواست، گفت: گزارش سالانه آلودگی هوا در کشور به همراه عملکرد دستگاههای مسئول در اجرای این مصوبه به هیئت وزیران ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، پانزدهمین جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا با حضور سعید متصدی، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست، علی اصغر رجبی، رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست و نمایندگان دستگاههای عضو این کارگروه در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

در این جلسه، متصدی، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به برگزاری پانزدهمین کارگروه کاهش آلودگی هوا در این سازمان  گفت: این جلسه در زمینه تهیه گزارش سالانه آلودگی هوا براساس مصوبه راهکارهای کاهش آلودگی هوا مورخ 93/02/10 به هیئت دولت برگزار شد.

وی با بیان این که یکی از مهمترین مسائل برای سازمان حفاظت محیط زیست تعهد به ارائه گزارش منظم و درست به دولت و مردم از روند اجرای راهکارهای کاهش آلودگی هواست، افزود: بر این اساس سازمان حفاظت محیط زیست باید سالانه گزارشی از روند پیشرفت دستگاهها و فعالیت آنها در زمینه کاهش آلودگی هوا را به دولت و مردم ارائه کند.

متصدی تصریح کرد: گزارش دستگاههای مختلف از جمله وزارت نفت، وزارت کشور و وزارت آموزش و پرورش را در جلسات کارگروه کاهش آلودگی هوا  بررسی کردیم و در کل این مصوبه پیشرفت خوبی داشته است و در برخی موارد صددرصد پیشرفت داشته‌ایم و در برخی موارد نیز کاستیهایی وجود دارد که امیدواریم بزودی به اهداف این مصوبه برسیم.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: توزیع بنزین یورو4 در کلانشهرها، طرح کهاب، استانداردسازی و بهسازی صنعت و نیروگاهها از جمله مواردی است که در پانزدهمین کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا مطرح شد.

شایان ذکر است که هیئت دولت راهکارها و برنامه اجرایی مدون را برای کاهش آلودگی هوا در هشت محور سوخت، خودروهای در حال حرکت، منابع ساکن، خودروهای نو، مدیریت حمل و نقل و تقاضای سفر، پایش و پیش ‌بینی هوا، آموزش و اطلاع‌ رسانی و زیرساختهای شهری، به تصویب رسانده است.

کد خبر 251049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =