استقبال از کنفرانس تهران نویدبخش توسعه سرمایه گذاری خارجی است

نماینده یک شرکت نروژی اعلام کرد که استقبال گسترده از کنفرانس تهران نشانه علاقه بسیار شرکتهای بین المللی به صنعت نفت ایران است.

به گزارش خبرنگار شانا، بیورن آرنه لوندبلاد، از مدیران ارشد شرکت نروژی کوایرنر در جمع خبرنگاران اعلام کرد که حضور هزار و پانصد نماینده شرکتهای بین المللی، نشان می دهد که علاقه زیادی به زمینه نفت و گاز در ایران وجود دارد.

لوندبلاد گفت: صنعت نفت جهان اکنون به دنبال زمینه های جدید برای سرمایه گذاری است و ایران گزینه ای بسیار مناسب به شمار می آید.

وی همچنین با اشاره به شمار بالای پروژه های پیشنهادشده در کنفرانس تهران، اعلام کرد که توسعه این پروژه ها به زمان زیادی احتیاج خواهد داشت.

این مدیر نروژی همچنین پیشنهاد کرد که در مدل جدید قراردادهای نفتی، مشوقهای بیشتر برای شرکتهای فعال در زمینه اکتشاف نفت و گاز پیش بینی شود.

به گفته لوندبلاد، شرکت کوایرنر پیش از این نیز در ایران حضور داشته است و برای سرمایه گذاری بیشتر در ایران آمادگی دارد.

شرکت کوایرنر که مقر آن در شهر اسلو در نروژ واقع شده، در زمینه ئی پی سی (مهندسی، تأمین، ساخت) فعالیت می کند.

سالن اجلاس سران، طی دیروز و امروز (هفتم و هشتم آذرماه)، شاهد برگزاری کنفرانس تهران و میزبان مدیران ارشد صنعت نفت و نمایندگان شرکتهای داخلی و خارجی فعال در حوزه های نفت و گاز بوده است.

مدل جدید قراردادهای نفتی ایران (IPC) روز شنبه (هفتم آذرماه) از سوی تدوین کنندگان این قرارداد معرفی شد و در اختیار سرمایه گذاران و شرکتهای داخلی وخارجی قرار گرفت و در ادامه، طرحهای نفتی به سرمایه گذاران معرفی شدند.

کد خبر 251051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =