تامین منافع طرفین، تضمین کننده قراردادی پایدار است

رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی با بیان این که ما به دنبال به خطر انداختن منافع دیگران نیستیم، گفت: تامین منافع طرفین می تواند تضمین کننده قراردادی پایدار باشد.

به گزارش خبرنگار شانا، سیدمهدی حسینی عصر امروز (یکشنبه 8آذرماه) و دقایقی پیش در آیین پایانی کنفرانس تهران، به جمع بندی مسائل مطروحه در این کنفرانس پرداخت و با تاکید مجددد بر ضرورت شفافیت در قراردادهای نفتی خطاب به حاضران گفت: نگران نیستیم دنیا در مورد ما بیشتر بداند زیرا هرقدر ما را بیشتر بشناسید، متوجه می شوید که ما طرف معامله خوبی هستیم و بیشتر به ما اعتماد می کنید.

وی با بیان این که ما به دنبال به خطر انداختن منافع دیگران نیستیم و در عین حال نمی خواهیم از منافع خود نیز چشم پوشی کنیم، تصریح کرد: معتقدیم همسویی منافع و درنظر گرفتن منافع طرفین می تواند تضمین کننده قراردادی پایدار باشد.

حسینی با یادآوری این که نبود شفافیت می تواند مضر باشد، افزود: شفاف سازی در قراردادها برای ما بسیار حائز اهمیت است.

استقبال بی نظیر نمایندگان شرکتهای خارجی از کنفرانس تهران

وی با بیان این که در این کنفرانس دوروزه، تغذیه اطلاعاتی بسیار مناسبی انجام شد، تصریح کرد: درحالی که 45 روز پیش برای برگزاری این کنفرانس تصمیم گیری شد، استقبال بسیار خوبی از کنفرانس صورت گرفت که بسیار امیدوار کننده است.  

حسینی با اشاره به حضور یکهزار و 700 نفر شرکت کننده در کنفرانس تهران، از حضور 260 نماینده از 45 کشور خارجی در این کنفرانس خبر داد و گفت: نمایندگان بیش از 130 شرکت در کنفرانس تهران حضور یافتند که این استقبال در نوع خود بی نظیر است .

کنفرانس تهران، آغازی برای حرکت ایران در پسابرجام

رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی ایران ادامه داد: بی شک نمایندگان خارجی در کنفرانس تهران حضور یافتند تا درجریان حرکت نوینی که در ایران پس از تحریم آغاز می شود قرار گیرند و این کنفرانس می تواند نقطه شروعی برای این حرکت عظیم باشد.

حسینی، حضور مقامات کشوری را در کنفرانس تهران نیز به نوعی حمایت از این حرکت ملی خواند و گفت: حضور وزیر نفت، معاون حقوقی رئیس جمهوری، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی، مشاور اقتصادی رئیس جمهوری و رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در این کنفرانس و تبیین مسیر حرکت ایران در پسابرجام و چالشها و فرصتهای پیش روی کشورمان در این مسیر از دیگر نقاط قوت کنفرانس تهران به شمار می رود.

وی با اشاره به بخشی از صحبتهای امیرحسین زمانی نیا معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی در کنفرانس تهران مبنی بر لغو تحریمها تا نیمه ژانویه سال جدید میلادی گفت: باید کار را دوباره شروع کنیم تا حضور مناسبی در جامعه بین المللی داشته باشیم.

معرفی A تا Z قراردادهای جدید صنعت نفت در پنلی تخصصی

حسینی با اشاره به برگزاری مناسب پنلهای تخصصی در کنفرانس تهران گفت: در یکی از پنلها در نخستین روز برگزاری کنفرانس، از A تا Z مدل جدید قراردادهای صنعت نفت توسط سخنرانان پنل توضیح داده شد و در پایان نیز با برگزاری نشست پرسش و پاسخ، بر آن شدیم تا حد ممکن به سئوالات و ابهامات شرکت کنندگان پاسخ دهیم.

وی همچنین در خصوص پنلی که با حضور نمایندگان بخش خصوصی ایران برگزار شد، ادامه داد: این پنل، گامی موثر در مسیر معرفی توانمندیها و ظرفیتهای بخش خصوصی صنعت نفت کشور بود و نشان داد که شرکتهای داخلی ما می توانند شرکای قابل اعتمادی برای شرکتهای خارجی باشند.


معرفی بیش از 50 فرصت سرمایه گذاری؛ شاه بیت کنفرانس تهران

حسینی در نهایت، شاه بیت کنفرانس تهران را معرفی بیش از 50 پروژه و فرصت سرمایه گذاری موجود در صنعت نفت ایران عنوان کرد و افزود: دوره جدیدی از روابط مبتنی بر احترام و منافع متقابل و حقوق طرفین آغاز شده است و هدف ما به کارگیری بهینه ظرفیتهای هیدروکربوری کشور است.

وی بر افزایش ضریب بازیافت از مخازن، توسعه بهینه میدانها و افزایش تولید به عنوان دیگر اهداف معرفی فرصتهای سرمایه گذاری در صنعت نفت ایران اشاره و تصریح کرد: همچنین ما به دنبال مشارکت شرکتهای ایرانی با شرکتهای خارجی با هدف انتقال فناوریهای روز به کشورمان هستیم.

حسینی در پایان از دست اندرکاران، برگزار کنندگان، وزیر و هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران و سخنرانان که نقش عمده ای در معرفی توانمندیهای ایران اسلامی به نمایندگان شرکتهای داخلی و خارجی داشتند، قدردانی کرد.

کد خبر 251071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =