کارگاه بررسی IPC در اروپا برگزار می شود

نماینده یک شرکت مشاوره هلندی اعلام کرد که برای بررسی مدل جدید قراردادهای نفتی ایران، کارگاهی در اروپا برگزار خواهد شد.

گرت دمینک، از شریکان مؤسسه مشاوره فیلیپ سیدنی در گفتگو با خبرنگار شانا اعلام کرد که برای بررسی دقیق تر مدل جدید قراردادهای نفتی ایران، قرار است کارگاهی تخصصی در اروپا برگزار شود.

دمینک گفت: قصد داریم سال آینده در اروپا، شاید در هلند یا انگلستان، یک کارگاه برگزار کنیم و بحث درباره مدل جدید قراردادهای نفتی را از یک دید فنی تر و در یک فضای غیر سیاسی ادامه دهیم.

وی افزود: آی پی سی یک الگوی جامع است و ما از منصفانه ترین موضع، مسائل مورد توجه شرکت ملی نفت ایران، پیمانکاران و شرکتهای بین المللی نفتی  را از دید انتقال فناوری، تأمین مالی قراردادها و نقش بانکها، بیمه گران و نهادهای تأمین اعتبار صادرات، مورد بررسی قرار می دهیم.

این کارشناس هلندی اعلام کرد که قرار است با همفکری با شرکت ملی نفت ایران، تصمیم گیری شود که کارگاه یادشده پیش از کنفرانس دوم معرفی آی پی سی در ماه فوریه برگزار شود  یا این که برگزاری این کارگاه به پس از اعلام نهایی چارچوب آی پی سی موکول شود.

وی با اشاره به برخی نگرانیها نسبت به ریسک بالای تحمیل شده به شرکتهای خارجی در مدل جدید قراردادهای نفتی ایران، گفت: در نهایت، مهمترین ملاک همان است که در هنگام مذاکره دو طرف، چه چیزی مورد توافق قرار می گیرد.

کد خبر 251114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =