۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
  • کد خبر: 251129
ممنوعیت ترانزیت سوخت از مرزهای قصرشیرین

سرپرست فرمانداری قصرشیرین از اعمال ممنوعیت ترانزیت سوخت از مرزهای این شهرستان از فردا (دهم تا چهاردهم آذرماه) به مدت چهار روز خبر داد.

به گزارش شانا ، مرادعلی تاتار اظهار کرد: از ساعت یک بامداد روز سه شنبه دهم تا پایان ساعت 24 چهاردهم آذرماه هیچ تانکر حمل سوختی حق تردد در مسیرهای مواصلاتی این شهرستان و همچنین دیگر مسیرهای مواصلاتی استان کرمانشاه را ندارد.

وی افزود: ممنوعیت تردد تانکرهای سوخت رسان از مرزهای قصرشیرین با توجه به حجم بالای تردد خودروهای زائران اربعین حسینی در مسیرهای ارتباطی و مواصلاتی استان کرمانشاه از سوی پلیس راه و براساس بخشنامه اداره ترانزیت و پایانه های مرزی کشور با هدف تامین امنیت و سلامت جانی زائران اندیشیده شده است.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین افزود: تردد کامیونهای حامل کالاهای صادرات در ایام اربعین حسینی نیز طبق روال قبل از مرزهای خسروی و پرویزخان ادامه دارد.

تاتار اضافه کرد:ترانزیت دوباره سوخت و ورود تانکرهای سوخت رسان از مرزهای قصرشیرین به کشور از روز یکشنبه 15 آذرماه از سرگرفته می شود.

وی همچنین از ممنوعیت تردد کاروانی و انفرادی زائران عتبات عالیات از مرز بین المللی و رسمی خسروی در آستانه اربعین سالار شهیدان امام حسین (ع) خبر داد و گفت: تنها دلیل تردد نکردن زائران از این معبر رسمی به کربلای معلا مربوط به مسائل امنیتی آن سوی مرز است.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی عراق و دومی هم مرز با  کردستان عراق است که روزانه بیش از یکهزار دستگاه کامیون و تریلر حامل کالاهای صادراتی و مواد سوختی از این 2 معبر رسمی تردد می کنند.

کد خبر 251129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =