سرمایه گذاری در حوزه انرژیهای پاک و تجدیدپذیر ضروری است

دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنرانی افتتاحیه کنفرانس آب و هوایی پاریس (COP21) سرمایه گذاری شرکتها را در حوزه انرژیهای پاک و تجدیدپذیر خواستار شد.

به گزارش شانا، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنرانی افتتاحیه همایش آب و هوایی پاریس (COP21) تاکید کرد: کشورهای توسعه یافته، مسئول کمک و رشد کشورهای کمتر توسعه یافته هستند.

وی هشدار داد میانگین دمای زمین تاکنون 1.5 درجه افزایش یافته است و برای جلوگیری از رسیدن این افزایش به دو درجه، باید اقدامهای فوری صورت گیرد.

بان کی مون با اشاره به این که هدفهای نشست آب و هوایی پاریس پیشتر اعلام شده است، گفت: در این نشست، نقشه راه برای دستیابی به هدفها تنظیم خواهد شد.

دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد: تصمیمهایی که در این نشست گرفته می‌شود، باید انعطاف پذیر و راهکارهای مربوط به هر کشور با شرائط آن کشور هماهنگ باشد.

وی، سرمایه گذاری شرکتها را روی انرژیهای پاک و تجدیدپذیر خواستار شد و خطاب به مقامهای سیاسی کشورها تصریح کرد: از شما انتظار می‌رود موقعیت و جایگاه راهبردی را از خود نشان دهید و در این لحظات تاریخی، تصمیمی بگیرید که به آینده جهان کمک کند.

به گزارش شانا، کنفرانس آب و هوایی پاریس موسوم به (COP21) دیروز، دوشنبه هشتم آذرماه با یک دقیقه سکوت به یاد قربانیان حملات تروریستی 13 نوامبر (22 آبانماه) پاریس و با حضور 150 نفر از سران کشورهای مختلف جهان فعالیت خود را آغاز کرد.

کد خبر 251136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =