افزایش دما و انباشت گاز دی اکسید کربن، چالشهای بزرگ دنیای امروز هستند

رئیس جمهوری فرانسه گفت: افزایش دما، گرم شدن زمین و انباشت گاز دی اکسید کربن، چالشهای بزرگ دنیای امروز هستند.

به گزارش شانا، فرانسوآ اولاند، رئیس جمهوری فرانسه، در سخنرانی افتتاحیه کنفرانس آب و هوایی پاریس موسوم به (COP21) با اشاره به تصویب زمانبندی کامل اهداف توسعه پایدار، اعلام کرد: تاکنون 190 کشور برنامه های خود را برای کاهش گازهای گلخانه‌ای ارائه کرده‌اند.

وی با اشاره به بلایای طبیعی از جمله سیل، خشکسالی و توفانهای سهمگین، عنوان کرد: این حوادث جان میلیونها نفر را در دنیا گرفته و میلیاردها یورو خسارت وارد کرده است.

اولاند با تاکید بر این که موضوع اصلی این کنفرانس، آینده سیاره و آینده زندگی است، گفت: این بزرگترین کنفرانس دیپلماتیکی است که فرانسه میزبان آن بوده است.

وی افزود: امسال افزایش دما، انباشت گاز دی اکسید کربن و نیز بلایای طبیعی ناشی از گرم شدن کره زمین به بالاترین سطح رسیده و به بروز خشکسالی، آب شدن یخها و بالا آمدن سطح دریاها منجر شده است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، اولاند با ابراز امیدواری برای حاصل شدن توافق تا 12 دسامبر (21 آذرماه) تصریح کرد: سه شرط تعریف دستور کاری برای محدود و گرم شدن زمین تا 2 درجه و در صورت امکان تا 1.5 درجه سانتیگراد، پیش بینی مکانیسم کنترل مرتب تعهدات و اجرای نظام بررسی منظم با برگزاری دیدارهایی در این زمینه، برای موفقیت این کنفرانس لازم است.

کد خبر 251139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =