روسیه نماینده ای به نشست 168 اوپک اعزام نمی کند

وزارت انرژی روسیه اعلام کرد که مسکو هیئتی را به صد و شصت و هشتمین نشست عادی وزارتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اعزام نمی کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از وین، واحد رسانه ای وزارت انرژی روسیه امروز (دوشنبه، 9 آذرماه) اعلام کرد که وزارت انرژی این کشور هیئتی را برای مشورت یا حضور در نشست 168 عادی اوپک به عنوان عضو ناظر به وین اعزام نمی کند.
در عوض، وزارت انرژی روسیه در نظر دارد در یک نشست کارشناسی در میانه ماه دسامبر در دبیرخانه اوپک شرکت کند، بدان معنا که الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه شرکت نخواهد کرد.
نواک پیش تر در جریان سفر خود به تهران برای حضور در هفدهمین نشست وزارتی و سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی یی سی اف)، در جمع خبرنگاران با اشاره به رایزنی نزدیک این کشور با تولیدکنندگان نفت اوپک و غیر اوپک، از حضور نمایندگان این کشور در نشست کارشناسی اوپک در میانه ماه دسامبر امسال در وین خبر داده بود.

نواک و ایگور سچین، مدیرعامل شرکت دولتی روسنفت روسیه یک سال پیش در یک نشست مشورتی پیش از برگزاری نشست عادی اوپک شرکت کرده بودند.

وزیران نفت اوپک که این بار پس از فعال شدن عضویت دوباره اندونزی پس از هفت سال جدایی، 13 تن خواهند بود، چهارم دسامبر سال 2013 به منظور بررسی سیاست های تولید خود در نسمه نخست سال 2016 برای آخرین بار در سال جاری میلادی در وین اتریش گردهم می آیند.

روسیه بزرگ ترین تولیدکننده نفت خام جهان به شمار می آید.

کد خبر 251144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =