ظهور بدهکار بزرگ نفتی محصول جسورانه رفتار کردن بود، نه شجاعت مدیرانه

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ظهور افرادی همچون بدهکار بزرگ نفتی محصول شجاعانه رفتار کردن نیست، بلکه این اقدامها نوعی جسورانه عمل کردن است.

به گزارش شانا،  علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، شب گذشته (دوشنبه 9 آذرماه) با حضور در برنامه تلویزیونی گفتگوی ویژه خبری که از شبکه دوم سیما پخش شد در پاسخ به این سئوال که گاهی شجاعت زیاد منجر به بروز و ظهور افرادی مانند بدهکار بزرگ نفتی می‌شود، گفت: البته به این موارد شجاعت نمی‌گویند، بلکه این اقدامها نوعی جسورانه عمل کردن است، در شجاعت، عقلانیت و اعتدال نهفته است، یعنی کسی که با شجاعت، خردمندانه گام برمی‌دارد و کسی که جسورانه عمل می‌کند قطعا گام غلطی برمی‌دارد.

وی افزود: بدون شک مبنای حکمرانی خوب،‌ عقلانیت است که باید این موضوع با حضور کارشناسان و متخصصان بررسی شود، بویژه آن که در شرائط فعلی لازم است برای گذر از رکود ابتکارهای جدید به دست آید.

کاهش قیمت نفت، بازی برخی کشورها در جریان مذاکرات ایران بود

لاریجانی در ادامه با تاکید بر این که رفتار ایران از یک پختگی در مسائل منطقه‌ای برخوردار بود ضمن این که بسیاری از مسائل را تحمل کرده و خرده گیریها را به جان خریدیم، تصریح کرد: اما در نهایت نتیجه این شد که ایران در حال حاضر در منطقه از وزانتی برخوردار است که همین کشورهای غربی که تاکنون مرتب علیه ما صحبت می‌کنند اذعان دارند بدون ایران نمی‌توانند مشکلات منطقه را حل کنند و فهمیدند برخی متحدان آنها در منطقه، آنها را فریب داده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که مسئله برجام مختص کشور ایران بوده و به کشور های دیگر مربوط نبود، بیان کرد: با این حال آنها بازی درآوردند و با غربیها همکاری پشت پرده داشتند، چنان که در میان مذاکرات، سکته‌ای در قیمت نفت ایجاد کردند که البته خود آنها نیز ضرر کردند.

وی تاکید کرد: ما امروز نیازمندیم با همفکری کشور را از این گردنه عبور دهیم، اگر چه معتقدیم که کشور با مشکلاتی روبروست، ولی باید به دولت کمک کرد تا از این مرحله عبور کند.

لاریجانی افزود: حتی لوایحی نبوده که دولت به مجلس ارائه داده و در مجلس مورد بررسی قرار نگرفته باشد، از سوی دیگر مجلس نیز در کمیسیونهای تخصصی کمک ویژه‌ای به دولت کرد، به‌ عنوان مثال در زمان بررسی لایحه خروج از رکود، مجلس کمک ویژه‌ای به دولت کرد، یا درخصوص صنعت برق نیز مجلس همکاریهای خوبی با دولت داشت.

کد خبر 251166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =