برنامه ملی توسعه اقتصاد دانش بنیان به صورت جدی دنبال می شود

وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت با اشاره به ضرورت داشتن برنامه اقتصاد دانش بنیان در کشور گفت: این مهم به صورت دنبال می شود.

به گزارش شانا، محمدرضا نعمت زاده در دومین جلسه کارگروه برنامه ملی توسعه اقتصاد دانش بنیان که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و اعضای کارگروه انجام شد با تاکید بر اهمیت جایگاه این برنامه در توسعه اقتصادی کشور گفت: باید تلاش شود تا اهداف و سیاستگذاریهای این برنامه متناسب با بازه زمانی مناسب در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به این که برنامه توسعه اقتصاد دانش بنیان یکی از برنامه هایی است که در سیاستهای اقتصاد مقاومتی مورد تاکید قرار گرفته است، تصریح کرد: در جلسه های این کارگروه با داشتن ساختار و مکانیزم مشخص و هدفمند می توان به ارائه برنامه ای درست دست یافت.

همچنین در این جلسه معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به جایگاه اقتصاد دانش بنیان ایران در میان کشورهای منطقه یادآور شد: ما در برنامه ملی توسعه اقتصاد دانش بنیان به دنبال دستیابی به ارتقای جایگاه کشور در عرصه های داخلی، منطقه ای و بین المللی هستیم و برای رسیدن به این مهم، به برنامه ریزی و هدف گذاری صحیح می اندیشیم.

علی اصغر توفیق در ادامه با ارائه گزارشی درباره تعیین برنامه ها و اهداف برنامه ملی اقتصاد دانش بنیان،‌ به علل ناکامی در برخی حوزه ها با توجه به شاخصهای اصلی اقتصاد دانش بنیان اشاره کرد.

به گفته وی، توجه به مولفه های رژیم نهادی و مشوقهای اقتصادی،‌ تحصیلات و منابع انسانی،‌ نظام نوآوری و ارتباطات و فناوری اطلاعات از مواردی است که در این میان باید مورد توجه قرار بگیرد.

معاون وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت تصریح کرد: برای رسیدن به اقتصاد دانش بنیان،‌ توجه به ناکامیها،‌ اهداف بالادستی و هدف گذاریها حائز اهمیت است.

به گزارش شانا، در این جلسه  پیشنهادهایی درباره تقسیم بندی پروژه های برنامه ملی اقتصاد دانش بنیان و همچنین برنامه کارگروههای مختلف اقتصاد دانش بنیان مطرح و مقرر شد در جلسه های تخصصی تر مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

کد خبر 251170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =