افزایش 30 میلیون مترمکعبی ظرفیت انتقال گاز

ظرفیت انتقال گاز در منطقه دو عملیات انتقال گاز با ارتباط خط لوله چهارم و خط لوله دهم سراسری بیش از 30 میلیون مترمکعب افزایش یافت.

مدیر منطقه دو عملیات انتقال گاز در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: با بهره برداری از این پروژه امکان انتقال 30 میلیون مترمکعبی گاز خط دهم سراسری از طریق خط چهارم و تاسیسات مرتبط با آن فراهم شده است.

سعید توکلی افزود: همسو با سیاست افزایش راندمان انتقال گاز، بررسی دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران و لزوم انتقال افزایش تولید امسال از طریق خطوط لوله سراسری موجود، عملیات یادشده در دستور کار قرار گرفت و با موفقیت طی 27 روز کاری به پایان رسید.

وی اظهار کرد: این عملیات در ورودی خط چهارم سراسری و در ایستگاه پل کله 4 و انتهای خط دهم با سایز لوله 36 اینچ انجام شده است.

به گفته توکلی، با اجرای این طرح علاوه بر افزایش قدرت مانور شبکه، امکان انتقال مازاد حداقل 30 میلیون مترمکعب گاز خط دهم از طریق خط چهارم و تاسیسات مرتبط با آن نیز فراهم شده است.

مدیر منطقه دو عملیات انتقال گاز ادامه داد: اجرای هات تپ و مراحل دیگر این پروژه شامل جوشکاری، رادیو گرافی، هیدروتست، خاکریزی و در نهایت تزریق گاز در مدت زمان تعیین شده به پایان رسیده است.

کد خبر 251196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =