ریاض قیمت نفت خود را برای مشتریان آسیایی کاهش می دهد

عربستان به منظور تلاش برای حفظ سهم خود در بازارهای جهانی و رقابت با دیگر صادرکنندگان قیمت انواع نفت خام خود را برای تحویل به مشتریان آسیایی در ماه ژانویه کاهش می دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، منابع بازرگانی اعلام کردند: انتظار می‌رود که عربستان پس از تضعیف شاخص دوبی، قیمت انواع نفت خام خود را برای فروش در آسیا در ماه ژانویه 2016 نسبت به ماه پییش از آن (دسامبر) کاهش دهد.

این کاهش در آستانه نشست 168 عادی وزارتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، به دنبال افت ارزش شاخص نفت دوبی در ماه نوامبر به کمترین رقم در نزدیک به هفت سال گذشته رخ می‌دهد.

تحلیلگران بانک مورگان اند استنلی در یادداشتی اعلام کردند که وجود مازاد عرضه نفت خام در بازارهای جهانی، قیمت نفت رابطه اندکی با عوامل بنیادی موثر بر بازار خواهند داشت.

بر اساس نظرسنجی از 6 پالایشگاه و بازرگان، قیمت رسمی نفت خام سبک عربی در ماه ژانویه 20 تا 40 سنت نسبت به ماه گذشته کاهش خواهد یافت درحالی‌که نفت بسیار سبک این کشور احتمال می رود با کاهش کمتری روبرو شود.

قیمت رسمی فروش نفت خام عربستان به طور معمول حدود پنجم هر ماه میلادی منتشر می شود و بر قیمت نفت خام ایران، کویت و عراق، حدود بیش از ١٢ میلیون بشکه نفت موجود در بازار آسیا تاثیر می گذارد.

شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو عربستان قیمت نفت خود را بر اساس پیشنهادهای مشتریان و پس از محاسبه تغییرها در ارزش نفت خود در ماه پیش از آن بر مبنای بازده و قیمت فرآورده های نفتی تعیین می کند.

کد خبر 251208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =