پایان تعمیرات اساسی واحد تبدیل کاتالیستی پالایشگاه نفت تهران

رئیس بهره برداری شرکت پالایش نفت تهران از پایان موفیقت آمیز و پیش از موعد مقرر تعمیرات اساسی واحد تبدیل کاتالیستی شرکت پالایش نفت تهران خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش نفت تهران رضا علی جانی پیرامون چگونگی اجرای این تعمیرات اساسی اظهار داشت: تعمیرات اساسی واحد تبدیل کاتالیستی شماره 2 شرکت پالایش نفت تهران که از 23 آبانماه سال جاری آغاز شده بود، با صرف مدت زمانی بالغ بر 500 نفر روز با موفقیت پایان یافت و این واحد پیش از موعد مقرر در سرویس عملیاتی قرار گرفت.

وی افزود: تعویض 2 تیوپ نمونه کوره، تعویض ظرف 258 ، تعمیر اساسی چهار دستگاه باندل کولر هوایی، تعویض تیوپ یک دستگاه مبدل حرارتی، نصب تلمبه جدید 202 و حجم بالای لوله کشی از عمده دستاوردهای این تعمیرات اساسی بود.

واحد تبدیل کاتالیستی شماره 2 شرکت پالایش نفت تهران با ظرفیت 15 هزار بشکه در روز از جمله واحدهای استراتژیک این مجموعه نفتی بوده که برای بالا بردن درجه آرام سوزی بنزین خام ، به منظور تولید بنزین موتور بکار گرفته می شود.

بدین ترتیب که نفتای سنگین حاصل از واحد های تقطیر و آیزوماکس از این واحد دو قسمتی (مشتمل بر یونیفاینر و تبدیل کاتالیستی) عبور کرده و مشتقات گوگردی و ازت دار و فلزات سنگین نفتا در قسمت یونیفاینر جدا شده و تبدیل هیدرو کربور های پارافینی به حلقوی در قسمت پلاتفرمر تحت فشار و دمای بالا بر روی سطح کاتالیست پلاتین و رنیوم انجام پذیرفته و بنزین با درجه آرام سوزی بالا تولید می شود.

کد خبر 251211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =